طي امسال استان زنجان رتبه دوم کشور در پیشگیری از اعتیاد را کسب کرده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در نشست مطبوعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اقدمات پیشگیری در استعمال مواد مخدرگفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارزیابی شاخص‏های کشوری در رتبه دوم قرار گرفته است.

ضیایی با تاكيد بر روند رو به رشد ارتقای شاخص‏های ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود :جایگاه استان  طي امسال از گروه «ب» به گروه «الف» و استان دوم در سطح کشور ارتقا یافته است.

وی به کشفیات انواع مخدر در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: طي امسال بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با تاکید بر اهمیت حجم کشفیات در سطح استان زنجان، تصريح کرد: با توجه به پاک بودن استان در قیاس با استان‏های دیگر کشور کشف این حجم از مواد مخدر قابل توجه است.

ضیائی از دستگیری 200 ‌قاچاقچی مواد مخدر در استان طی  امسال خبر داد و ياد آور شد: این قاچاقچیان در سطح عمده فروشی و خرده فروشی بوده‏اند.

وی با تاكيد بر اينكه اعتیاد افراد هزینه‏های سنگینی بر دوش جامعه تحمیل می‏کند ادامه داد: اولویت اصلی ستاد اقدام فعالیت‏های عملی در حوزه پیشگیری است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان جوانان را سرمایه‏ های ملی کشور یاد کرد و اظهار كرد: نباید موضوعی مانند اعتیاد این سرمایه ‏ها را از کشور بگیرد.

ضیائی با تاکید بر تاثیرگذاری نقش روحانیون و مربیان فرهنگی در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر، خاطر نشان كرد: اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است./س


 

برچسب ها: زنجان ، رتبه ، دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.