معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران، از مراحل آماده سازی شامل شخم شیار وآب تخت کردن حدود 95هزارهکتار از شالیزارهای این استان برای سال زراعی جدید خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، یحیی ابطالی گفت: تاکنون عملیات آماده سازی و خزانه گیری برنج در حدود 400هکتار نیز انجام شده است.

ابطالی با بیان اینکه مراسم رسمی اولین خزانه گیری برنج در روستای " کهنه دان " از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل انجام شده است، افزود: پیش بینی می شود با مناسب بودن شرایط آب وهوایی در مازندران، نخستین نشاء برنج تا یک ماه آینده در این استان انجام شود.

وی، همچنین به افزایش سطح کاشت نشاء برنج به روش مکانیزه در شالیزارهای این استان اشاره کرد وگفت: در سال زراعی پارسال حدود 35هزارهکتار از شالیزارهای مازندران مکانیزه نشاکاری شد و پیش بینی می شود سطح کاشت مکانیزه نشاء برنج در سال زراعی جدید به حدود 50هزارهکتار افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی مازندران، ادامه داد: پیش بینی پرورش 80هزار هکتار شالی" راتون" و کشت دوم ، حدود یک میلیون و500هزارتن شلتوک در مازندران تولید، که این مقدار پس از استحصال به حدود یک میلیون تن برنج سفید تبدیل خواهد شد.

مازندران حدود 44درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید واز این نظر مقام نخست را دارد/س


برچسب ها: مازندران ، کشت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.