تنها چند روز بعد از برگزاري مسابقات جام جهاني کشتي در تهران و حضور تيم ملي کشتي آمريکا در ايران،‌ فيلم آرگو برنده جايزه اسکار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فيلمي که همه در جريان ماجرايش هستند و گويا سوژه‌اش براي کشتي‌گيران آمريکايي هم جالب بوده چرا که برنت متکالف در مصاحبه با سايت يواس اي تودي در مورد اين قضيه مي‌گويد: «وقتي اين فيلم را ديدم احساس عجيبي داشتم چرا که مقصدم کشوري بود که آرگو هم به آن مي‌پرداخت اما خوشبختانه پيش از اين هم در ايران بودم و مي‌دانستم که مردم اين کشور رفتار خيلي خوبي با هم خواهند داشت».

 تجربه متکالف و ساير کشتي‌گيران آمريکايي در ايران متفاوت از آن چيزي بود که کارگردان آرگو در فيلمش به تصوير کشيده شايد يکي از دلايل اين قضيه حذف کشتي از المپيک 2020 باشد که باعث شد ايراني‌ها و آمريکايي‌ها حداقل در حوزه کشتي کنار هم باشند.

 متکالف اگر چه از فيلم آرگو بدش نيامده اما حرف‌هايي که مي‌زند اصلا آن چيزي نيست که در برنده اسکار ديده شد: «ايرانيان استقبال بي‌نظيري از ما داشته‌اند و رفتارشان با ما عالي بود.

هر چه مي‌خواستيم فوري برايمان فراهم مي‌کردند، ما را در بهترين هتل شهر مستقر کردند و هر جا که مي‌رفتيم پليس اسکورتمام مي‌کرد».

به گفته متکالف، تماشاگران ايراني که به محل برگزاري مسابقات رفته بودند نشان دادند که کشتي چه اهميتي برايشان دارد: وقتي بحث از انرژي مي‌شود به نظرم سالن کارور هاکيه آمريکا (اين سالن ظرفيت 15 هزار تماشاچي) دارد جلوي رقيب ايراني‌اش حرفي براي گفتن ندارد تا امروز فکر نمي‌کردم که هيچ سالني به پاي کارور برسد اما ايراني‌ها خلاف اين قضيه را به من اثبات کردند.

هنگام برگزاري مسابقات، 12 هزار تماشاچي به صورت ايستاده مدام در حال تشويق تيم ايران بودند و صدايشات حتي براي يک لحظه هم قطع نمي‌شد.

 تماشاگران ايراني براي کشتي خوب ارزش زيادي قائل هستند و فرق مسابقه باکيفيت با يک مسابقه معمولي را به خوبي درک مي‌کنند.

 کشتي در ايران آنقدر ورزش پرطرفداري است که محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور اين کشور براي ديدن مسابقات به سالن مي‌رود و بعد از پايان تورنمنت با کشتي‌گيران آمريکايي دست مي‌دهد.

اهميت کشتي در ايران به قدري تابلوست که آمريکايي‌ها قبل از ورود به سالن برگزاري مسابقات در جريان آن قرار گرفته بودند.

متکالوف مي‌گويد: «وقتي در خيابان‌هاي اين کشور دور مي‌زديد که در آن يک ورزشکار و قهرمان المپيک دستانش را به نشانه پيروزي بالا برده، البته منظور من لبرون جيمز (ستاره بسکتبال NBA) نيست بلکه تصوير يک قهرمان کشتي روي بيلبوردها خودنمايي مي‌کرد».

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/

برچسب ها: آرگو ، ایران ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.