مقامات ارشد جنبش هاي "حماس" و "فتح" روز گذشته اظهار داشتند که فلسطينيان مي بايستي هرگونه مداخله و فشار خارجي را نفي نمايند تا بتوانند روند اشتي ملي را با موفقيت سپري کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، اين اظهارنظر مشترک رهبران دو جنبش روز گذشته در جريان برگزاري نشست قاهره در بنياد "ياسر عرفات" بيان شد.

"موسي ابومرزوق" معاون سياسي جنبش حماس اظهار داشت که آمريکا و رژيم صهيونيستي مي خواهند در بين مردم فلسطين تفرقه ايجاد نمايند و از اين طريق در ميان مردم فلسطين تفرقه ايجاد نمايند. 

مقامات جنبش با اتفاق نظر بر اين عقيده بودند که "در صورتي که روند آشتي ملي بين جنبش حماس و فتح تحقق يابد و دولت فلسطيني متشکل از اعضاي هر دو جنبش تشکيل شود دولت آمريکا کمک هاي خود به تشکيلات خودگردان فلسطين را متوقف خواهد نمود." 

ابومرزوق همچنين خاطر نشان ساخت که کنگره آمريکا تحريم هايي اقتصادي را عليه مردم فلسطين اعمال خواهد کرد در صورتيکه که آنان به وحدت دست يابند.

"عزام الاحمد" مقام ارشد جنبش "فتح" نيز با تاييد گفته هاي مقامات جنبش حماس خاطر نشان ساخت "ما تهديدهايي را از جانب دولت آمريکا دريافت نموده ايم مبني بر اينکه نبايستي روند صلح در قاهره با موفقيت همراه باشد."

وي همچنين افزود "دولت آمريکا با تاثيرگذاري هاي خود مانعي در راه وحدت فلسطينيان بوده است." 


برچسب ها: فتح ، حماس ، فلسطین ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار