كارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت:اسیدهای چرب اشباع شده همچون گوشت قرمز، كره و مواد غذایی حاوی كلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

'سمانه عزیزی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود:مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا3 چون ماهی و گردو، امگا6، ویتامین D و ویتامین B12 كه برای سلامت مغز مفید هستند، موجب كاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شوند.
وی با اشاره به تاثیر مثبت اسیدفولیك در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، اظهار كرد: سبزیجات برگی شكل و غلات كامل مانند جو، دارای اسیدفولیك بوده و توصیه می شود در رژیم غذایی افراد مورد استفاده قرار گیرند.
خانم عزیزی با بیان اینكه در بیماری آلزایمر تولید رادیكال های آزاد افزایش می یابد، ادامه داد: دریافت آنتی اكسیدان هایی مانند ویتامین E و سلنیوم در منابع غذایی یا تجویز مكمل ها، هم چنین مصرف روغن زیتون، ماهی، مرغ، مغزها (گردو، بادام)، میوه‌ ها به خصوص سیب و سبزیجات با برگ سبز تیره، می ‌تواند خطر بروز بیماری آلزایمر را كاهش دهد.
وی سن، ژنتیك، كمبود ویتامین 12B، عادات غذایی ناسالم، دیابت، فشار خون، كلسترول بالا، سكته مغزی، چاقی و استرس را در ابتلا به آلزایمرموثر خواندو تصریح كرد: با كنترل وزن، محدودیت مصرف قند و شكر و نیز مصرف متعادل نمك، می توان از خطر ابتلا به این بیماری در امان بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ، آلزایمر یك اختلال پیشرونده مغزی است كه به تدریج منجر به از دست دادن حافظه می شود./س

برچسب ها: اسید ، چرب ، آلزایمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.