به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: به رغم مشكلات احداث خط 3 مترو به لحاظ جنس خاك، آبهاي سطحي و محدوديتهاي اجرا، تلاش كردهايم تا با تمامي امكاناتمان اين خط را در كمترين زمان ممكن به بهرهبرداري برسانيم.
وي با اشاره به اضافه شدن 19 قطار جديد مترو در قالب 91 واگن يك طبقه و 24 واگن دو طبقه در سال 91 به شبكه متروي تهران، اظهار كرد: با افزودن اين قطارها، روزانه 445 هزار مسافر به ظرفيت مترو اضافه شد و امسال براي نخستين بار ركورد جابهجايي متروي تهران از مرز 3 ميليون سفر در روز عبور كرد.
معاون شهردار تهران با اعلام اين كه در سال توليد ملي بيشترين توليد واگن مترو در داخل كشور را داشتهايم، تصريح كرد: به زودي واگنهاي جديد نيز وارد خطوط مترو خواهند شد و به رغم بي مهريهاي صورت گرفته توانستهايم فاينانس خط 4 مترو را اجرايي كنيم.
تجهيز متروي تهران به «سيستم مانيتورينگ رفتار زمين» وي با بيان اين كه عمليات اجرايي خطوط 3 و 4 مترو به منظور تكميل ايستگاههاي باقي مانده اين خطوط به صورت دو شيفت و با تمام سرعت و ظرفيت در دست انجام است، اصافه كرد: همزمان با اين خط، عمليات احداث خطوط 6 و 7 مترو نيز با استفاده از سه دستگاه پيشرفته حفاري تونل مترو موسوم به TBM در حال انجام است كه 6 كيلومتر از تونل خط 6 مترو و 11 كيلومتر از تونل خط 7 مترو نيز ساخته شدهاند.
مهندس تشكري هاشمي از تجهيز متروي تهران به «سيستم مانيتورينگ رفتار زمين» خبر داد و گفت: با توجه به سستي خاك داخل شهر، متروي تهران به اين سيستم مجهز شده و قبل از وقوع هر گونه اتفاقي از طريق پايش و پيشبيني رفتار زمين و با داشتن اطلاعات لازم از طول مسير نسبت به ايمنسازي نقاطي كه با مشكل مواجه هستند، اقدام ميكنيم.
معاون شهردار تهران با اين ذكر اين نكته كه وقتي بخشي از مسير مترو مسدود ميشود به اين معنا نيست كه در آن مسير اتفاقي افتاده باشد، افزود: در نقاطي كه مسير مترو مسدود ميشود، عمليات ايمنسازي در دست انجام است كه به عنوان نمونه در خيابان مولوي رفتار خاك صد متر به صد متر شناسايي شده و نسبت به مستحكمسازي مسير اقدام ميشود.
داستان تكراري عدم پرداخت اعتبارات متروي تهران وي در خصوص موضوع اعتبارات متروي پايتخت اظهار كرد: داستان تكراري عدم پرداخت اعتبارات مترو در سال جاري نيز مانند هر سال تكرار شده و با وجود گذشت 348 روز از سال، مترو همچنان از اعتبارات عمراني بي بهره مانده و يك ريال اعتبار عمراني دريافت نكرده، ضمن اين كه 90 درصد يارانه بليت مترو نيز تا كنون پرداخت نشده است.
رييس هيات مديره شركت متروي تهران در پايان با تاكيد بر اين كه حق مردم تهران نيست كه از اعتباراتي كه قانون براي آنها مصوب كرده محروم نگه داشته شوند، خاطرنشان كرد: خوشبختانه با تدبير شهردار محترم تهران و حمايت شوراي اسلامي شهر تهران، با وجود عدم پرداخت اعتبارات مترو و تمام محدوديتهاي موجود، نه تنها ساخت و ساز ايستگاهها و خطوط مترو نه تنها متوقف نشد بلكه با جديت ادامه يافت و سال 91 را به طلاييترين سال متروي تهران تبديل کرد. /ل