رئيس مركز آمار ، فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش ،جلب مشاركت دانش آموزان در توسعه مدارس هوشمند را هدف اجراي طرح دانش آموز « فن يار »خواند.

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  يوسف نوري  با اعلام اينكه شيوه نامه طرح دانش آموزان  « فن يار »  در دي ماه سال جاري  توسط مركز آمار ، فناوري اطلاعات و ارتباطات  آموزش وپرورش تدوين و به مدارس كشور ابلاغ شده است ، اظهاركرد: شكوفايي استعدادهاي دانش آموزان و پرورش نسل توانمند جامعه  اطلاعاتي ،  ترويج  فرهنگ استفاده مفيد  و مناسب از فناوري اطلاعات  و ارتباطات  ،‌آگاه سازي دانش آموزان در خصوص قابليت فضاي مجازي و شيوه هاي حفظ سلامت  و ايمني در آنان ، ياري دادن به معلمان و كادر مدرسه جهت استفاده بهينه از فناوري اطلاعات  و توسعه هوشمند سازي مدارس ، تقويت احساس مسئوليت دانش آموزان  در نگهداري از تجهيزات فناورانه مدارس هوشمند و استفاده درست از آن ها و... از جمله ضروريات اجراي اين طرح است .
 
وي با  اشاره به اهم اهداف  اجراي اين طرح تصريح كرد : توسعه  بيشتر و بهتر طرح ملي هوشمند سازي مدارس ،‌افزايش تعهد و مسئوليت  پذيري ، خودباوري و اعتماد به نفس دانش آموزان جهت مشاركت در فرايند هاي اجرايي مدرسه و آماده سازي  آنان براي پذيرفتن  مسئوليت هاي آتي ،‌ استفاده از توان و ظرفيت عظيم دانش آموزان مستعد و علاقه مند در پشتيباني امور مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدارس هوشمند،‌تلاش براي ارتقاي كيفيت آموزش هاي مبتني بر فناوري اطلاعات  در مدارس هوشمند با كمك  دانش آموزان خلاق و مستعد ( در نقش هميار معلم ) ، شكل دهي الگوي رفتاري شايسته جهت حضور در فضاي مجازي  در ميان دانش آموزان و.... از جمله اهداف اين طرح است .
 
نوري در پايان خاطر نشان كرد : طرح دانش آموزان فن يار ، توسط معاونت پرورشي و فرهنگي ‌در قالب يكي از 15 عنوان طرح « ياران مدرسه »گنجانده  شده و توسعه آن در همه مدارس كشور در دست پيگيري مي باشد.
 
گفتني است ، مراسم آغاز به كار دانش آموزان « فن يار » با حضور رئيس مركز آمار ، فناوري اطلاعات و ارتباطات  وزارت آموزش و پرورش و جمعي از مسئولان ادارات كل و مناطق شهرستان هاي تهران در مجتمع آموزشي ام البنين شهرستان اسلامشهر برگزار و كارت اين طرح به دانش آموزان  منتخب دوره هاي  ابتدايي و متوسطه اهدا شد.  
برچسب ها: طرح ، فن یار ، مشارکت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار