اسکی بازان کشورمان روزهاست که هم در مسابقات جهانی آلپاین و صحرانوردی و هم در مسابقات جهانی آسیایی نوجوانان و نونهالان افتخار آفرینی خوبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فدراسیون اسکی کشورمان امسال زمستان پرکاری را پشت سر گذاشته است زمستانی که هم از حیث برگزاری مسابقات داخلی و هم شرکت در مسابقات برون مرزی از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.

اولین تورنمنت برون مرزی اخیر اسکی بازان کشور مسابقات قهرمانی جهانی آلپاین در اتریش بود.
مسابقات قهرمانی جهانی اشلادمینگ در بالاترین سطح جهان پس از المپیک زمستانی و برای کسب سهمیه المپیک بود و تمامی کشورهای عضو فدراسیون جهانی اسکی در آن مسابقات حضور داشتند.

تیم ملی اسکی آلپاین ما نیز با ترکیب محمد کیا دربندسری، پوریا ساوه شمشکی حسین ساوه شمشکی، سید مرتضی جعفری و در بخش بانوان نیز مرجان کلهر، فاطمه کیادربندسری، میترا کلهر و زیبا کلهر بود.

اسکی بازان تیم ملی آلپاین 23 بهمن راهی اتریش شدند تا خود را در این مسابقات محک بزنند و برای کسب سهمیه المپیک نیز مبارزه کنند در دور مقدماتی این مسابقات محمد کمیادربندسری اسکی باز تیم ملی در رقابت با 131 اسکی باز در دور مقدماتی مارپیچ بزرگ با کسب رتبه 25 به مسابقات نهایی قهرمانی جهان راه پیدا کرد این اولین بار بود که در مسابقات قهرمانی جهان اسکی بازان کشورمان به مرحله بعد راه یافتند.

کیادربندسری در حالی به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرد که تنها 30 نفر اول در مرحله مقدماتی به این فینال راه پیدا می کردند.

کیا دربندسری در فینال این رقابت ها با برترین اسکی بازان کشور و در میان 99 اسکی باز به جایگاه 48 دست پیدا کرد.

در بخش بانوان نیز زیبا کلهر در پایان رده بندی مقدماتی و فینال به جایگاه 87 دست پیدا کرد.
فاطمه کیادربندسری 88 شد، مرجان کلهر 90 و میترا کلهر نیز 91 شد.

درخشش اسکی بازان آلپاین کشورمان به اندازه ای بود که کاسپر رئیس فدراسیون جهانی به مسئولان اسکی، مربیان و اعضا تیم ملی به علت این درخشش و عملکرد خوب تبریک گفت.

پس از مسابقات قهرمانی جهان آلپاین برنامه بعدی شرکت در مسابقات صحرانوردی قهرمانی جهان به منظور کسب سهمیه المپیک سوچی 2014 بود. این مسابقات در وال دی فیم ایتالیا برگزار شد.

تیم صحرانوردی 30 بهمن با ترکیب سید ستار صید، یاسین شمشکی، علیرضا مقدید و ابوالفضل ساوه ای در بخش آقایان و گلناز ساوجی اصل، آزاده کیا شمشکی و فرزانه رضا سلطانی در بخش بانوان به مسابقات اعزام شدند.

در اولین روز این مسابقات، سید ستار صید برای اولین بار در تاریخ اسکی در میان 72 اسکی بازی مطرح جهانی به رتبه یازدهم دست پیدا کرد، یاسین شمشکی به رتبه 41، ابوالفضل ساوه ای 48 و علیرضا مقدید پنجاه و پنجم شد.

در بخش بانوان نیز فرزانه رضا سلطانی به رتبه 37، گلناز ساوجی 43 و آزاده کیا شمشکی چهل و چهارم شد.

در مسابقات قهرمانی جهان سال2011 ستار صید به رتبه نوزدهم دست پیدا کرده بود و این درخشش و رکورد شکنی 8 پله صعود حکایت از برنامه ریزی  خوب کادر فنی و مسئولان این تیم داشت.

سرانجام تیم نونهالان و نوجوانان اسکی آلپاین کشور برای شرکت در مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا راهی قزاقستان شدند.

در این مسابقات، تیم اسکی کشورمان با کسب 3 نقره و 5 برنز به رتبه دوم در مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کردند.

در بخش نونهالان پسران، محمد ساوه شمشکی دوم شد و در بخش نوجوانان سید امیر صید به رتبه سوم دست پیدا کرد.

در بخش نوجوانان دختر نیز نغمه کیادربندسری دوم شد و زهرا علیزاد سوم شد.
در این رقابت ها 15 کشور آسیایی شرکت داشتند و پس از قزاقستان ایران دوم و کرده نیز به رتبه سوم دست پیدا کردند.

با این حساب رکورد بی نظیر اسکی بازان کشور در طول کمتر از 2 هفته حکایت از تلاش های بی دریغ مسئولان و مربیان این رشته مهیج دارد.

رشته ای که خوشبختانه امروز خواستگاه بخش زیادی از اسکی بازان کشور شده و استعدادهای بی نظیری را در رشته های مختلف معرفی کرده است و با این حساب و با برنامه ریزی هر چه بهتر در آینده شاهد عملکرد هر چه بهتر اسکی بازان خواهیم بود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار