وزیر کشور از رشد 40 درصدی سرمایه گذاری خارجی در طرح های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، مصطفی محمد نجار امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوبشرق ایران با نام مجتمع صاروج پارس در شهر کرمان افزود: سال گذشته پنج میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده بود که 90 درصد آن محقق شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز هفت میلیارد دلار برای این بخش در نظر گرفته شد که سهم استان کرمان از این میزان 820 میلیون دلار بوده است.
وزیر کشور از رشد قابل توجه در بخش صادرات غیر نفتی خبر داد و افزود: صادرات این بخش از هفت میلیارد دلار در گذشته به 57 میلیارد دلار در زمان حاضر رسیده است.
وی گفت: در بخش صادرات، سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و رشد شاخص بورس حرکت های جهشی در اقتصاد امروز ایران انجام شده است.
وزیر کشور با اشاره به تحریم های اخیر دشمنان تصریح کرد: این تحریم ها تهدید نبود بلکه به فرصتی برای رشد در همه زمینه ها تبدیل شده است.
نجار با اشاره به اینکه در استان کرمان قابلیت های بسیاری وجود دارد ، گفت: استان کرمان در تولید پسته، خرما، گردو و محصولات جالیزی رتبه های قابل قبولی داشته است و از سوی دیگر قطب صنعت و معدن است که این استعدادها باید به فعلیت برسد.
وی خاطرنشان کرد: بالاترین آثار تاریخی ثبت شده و 40 هزار هکتار کویر با استعداد و قابلیت بسیار، ظرفیت ارزشمند جذب گردشگر در استان کرمان است که اگر با نگاه دقیق به آن توجه شود یک رشد و جهش اقتصادی در این استان محقق می شود./س

برچسب ها: سرمایه گذاری ، رشد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.