رئیس سومین همایش ملی عناصر کمیاب ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اهمیت عناصر کمیاب به لحاظ طیف وسیع کاربرد آن در ارتقای سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  ، دکتر محمد حسین اعرابی در مراسم افتتاحیه این همایش افزود: برگزاری چنین همایش هایی در راستای ارائه نتایج و تبادل اطلاعات تحقیقات بسیار موثر است.

دبیر علمی سومین همایش ملی عناصر کمیاب ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: کمبود بعضی از عناصر کمیاب در بدن انسان از یک سو اختلال و بیماری ایجاد می کند و از سوی دیگر وجود بعضی از آنها نیز در بدن آثار و عوارض جدی را به همراه دارد.

دکتر اعرابی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی و اطلاع جامعه از نقش این عناصر اظهار داشت: عناصر کمیاب فقط مربوط به مباحث بیوشیمی نیست بلکه این عناصر در سلامت و بیماری، تغذیه انسانی، متابولیسم بیولوژیکی، داروسازی و دندانپزشکی، علوم کشاورزی، شیلات، دامپزشکی، نانو تکنولوژی و بیوانفورماتیک دارای تاثیر و نقش برجسته ای است.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت بومی کردن تحقیقات در این راستا ادامه داد: یکی از محورهای این همایش ، کاربردی کردن تحقیقات در مجموعه نظام سلامت کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه حضور صاحب نظران و محققان رشته های مختلف، با توجه به تنوع عناصر کمیاب در این کنگره ضروری است، یادآور شد: مقالات پذیرش شده در این همایش می تواند به عنوان مرجع علمی برای نظام سلامت کشور به ویژه سیاست گذاران باشد.

به گفته دکتر اعرابی ، نزدیک به 200 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد، 146 مقاله پس از بررسی، پذیرش شده است و در این همایش دو روزه، 26 سخنرانی و 120 پوستر ارائه می شود که دارای امتیاز بازآموزی می باشد.

شایان ذکر است انتخابات هیات مدیره انجمن عناصرکمیاب ایران نیز از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.

گفتنی است این همایش با حضور اعضاء هیات علمی، دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی، محققان و کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی، وزارت علوم و آزاد اسلامی، سازمان انرژی هسته ای، مرکز شیلات و سازمان محیط زیست در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزارشد./س
برچسب ها: اهمیت ، عناصر ، کمیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.