دبير كنفرانس آينده‌پژوهي با اشاره به برگزاري کنفرانس ملي "‌آينده‌پژوهشي جمهوري اسلامي ايران با رويکرد تمدن‌سازي نوين اسلامي" گفت: آينده‌پژوهشي هنر شکل دادن به آينده است و کساني که اين دانش را در دست دارند، هم‌اکنون به آينده جهان دلخواه و مطلوب خود شکل مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مرداني در نشست خبري صبح امروز كه در ساختمان مركزي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، با اشاره به برگزاري کنفرانس ملي "‌آينده‌پژوهشي جمهوري اسلامي ايران با رويکرد تمدن‌سازي نوين اسلامي" اظهار داشت: امروزه تغييرات با نرخ سريع‌تري به وقوع مي‌پيوندد و تغييرات فناوري و متعاقبا تغيير در ديگر جنبه‌هاي زندگي و افزايش روز‌افزون وابستگي متقابل کشورها و ملل، تمرکززدايي جوامع و نهادهاي موجود که به دليل گسترش فناوري اطلاعات شناب بيشتري يافته است.

وي افزود: تمايل روز افزون به جهاني شدن به همراه حفظ ويژگي‌هاي ملي، قومي و فرهنگي و بسياري عوامل ديگر، لزوم درک بهتر تغييرات و آينده را براي دولت‌ها، کسب و کار، سازمان‌ها و مردم ايجاب مي‌کند.

دبير كنفرانس تصريح كرد: آينده اساسا قرين به عدم قطعيت، با تمام همه آثار و رگه‌هايي از اطلاعات و واقعيات است که با ريشه در گذشته و حال مي‌توانند رهنمون ما به آينده باشد.

مرادني در ادمه گفت: عدم قطعيت نهفته در آينده براي بعضي توجيه کننده عدم دور‌انديشي آن است و براي عده‌اي ديگر منبعي گران‌بها از فرصت‌هاست.

مرداني با اشاره به سرعت سرسام‌آور تغييرات گفت:‌ سرعت تغييرات آن چنان سرسام ‌که ديگر نمي‌توان با روش‌هاي سنتي با آن‌ها کنار آمد اگر با تغييرات همگام نشويد زير چرخ تغيير عظيم خرد خواهيد شد.

وي ادامه با تاكيد بر اثربخشي علم "آينده پژوهي" گفت: آينده‌پژوهي فراتر از پيش‌بيني است و ادعاي پيش‌گويي هم ندارد؛ آينده پژوهشي هنر شکل دادن به آينده است و کساني که اين دانش را در دست دارند هم‌اکنون به آينده جهان دلخواه و مطلوب خود شکل مي‌دهند.

وي در پايان خاطر‌نشان كرد: اين کنفرانس به همت مرکز پژوهشي مديريت راهبردي مديريت فاتح و با همکاري دانشگاه شهيد بهشتي، مرکز آينده‌پژوهشي پارک علم و فناوري دانشگاه تهران، مرکز مطالعات آينده دانشگاه صنعتي اميرکبير، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه دفاع ملي، دانشگاه صنعتي مالک اشتر، دانشگاه پيام نور و آکادمي "تورايلند" آلمان برگزار مي‌‌شود.
برچسب ها: آینده ، پژوهی ، مردانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار