در جلسه امروز مجمع تخيص مصلحت نظام مقرر شد تا رويكرد سلامت همه‌جانبه (جسمي، روحي، معنوي و اجتماعي) و انسان سالم در همه سياست‌هاي كشور و پاسخگو بودن كليه قوا و نهادهاي كشور براي تأمين، حفظ و ارتقاي عادلانه سلامت آحاد مردم محقق شود.

به گزاش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جلسه  بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي سلامت در مجمع تشخيص مصلحت نظام ، برگزار شد.

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي سلامت كه از جلسه قبل شروع و كليات آن به تصويب رسيد، پيگيري شد و پنج بند ديگر از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، رؤساي كميسيون‌هاي اجتماعي و بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، رئيس فرهنگستان علوم پزشكي، سرپرست سازمان بيمه، رئيس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران و برخي ديگر از كارشناسان و مديران دستگاه‌هاي مربوطه نيز حضور داشتند، پس از بحث و بررسي‌هاي مبسوط اعضا و مدعوين، موارد ذيل به تصويب رسيد:

 -ارتقاي نظام انتخاب، ارزشيابي و تعليم و تربيت اساتيد، دانشجويان و مديران و تحول در محيط هاي علمي و دانشگاهي، متناسب با ارزش‌هاي اسلامي، اخلاق پزشكي و آداب حرفه‌اي.

- آگاه‌سازي مردم از حقوق و مسئوليت‌هاي اجتماعي خود و استفاده از ظرفيت‌ محيط‌هاي ارائه مراقبت‌هاي سلامت براي رشد معنويت و اخلاق اسلامي در جامعه.

همچنين مقرر شد: تحقق رويكرد سلامت همه‌جانبه (جسمي، روحي، معنوي و اجتماعي) و انسان سالم در همه سياست‌هاي كشور و پاسخگو بودن كليه قوا و نهادهاي كشور براي تأمين، حفظ و ارتقاي عادلانه سلامت آحاد مردم با توجه به موارد ذيل محقق شود:

- توجه و تأكيد ويژه به ارتقاي سلامت و پيشگيري از بيماري‌‌ها و آسيب‌ها در سياست‌ها و قوانين، مقررات و برنامه‌ريزي‌هاي گوناگون اجرايي مربوطه و تهيه پيوست سلامت در طرح‌‌هاي كلان توسعه كشور.

- اصلاح و تكميل نظام پايش با محوريت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي پاسخگويي به نيازهاي بهداشتي و درماني آحاد جامعه و صيانت از حقوق مردم و بيماران با مشاركت حقوقدانان متخصص در موضوع سلامت.

ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي سلامت در جلسه آينده مجمع دنبال خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجمع ، تشخیص ، مصلحت ، نظام ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار