یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان پايان ماموريت آنها به شمار نمی‌آید بلکه آمریکا تصمیم دارد حدود چند هزار نفر از این نظامیان را در پايگاه‌های نظامي مختلفی مستقر کند اما آمریکا باید بداند امنيت افغانستان تنها توسط ارتش این کشور تامین خواهد شد.

" محمد جمشیدی "  در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تفاهم نرسيدن دولت افغانستان در مذاکرات قطر با طالبان گفت: تنها گروه مذاکره کننده در قطر طالبان نبوده بلکه گروه‌هاي مختلفي تحت عنوان طالبان در گستره افغانستان و پاکستان وجود دارند و همین امر سبب شد تا این مذاکرات به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: يکي از اين گروه‌ها حزب شوراي رهبري در کويته پاکستان بوده که به صورت تشريفاتي ملاعمر را رهبر خودشان مي‌داند و ديگری حزب اسلامي به رهبري گلبدین حکمتيار بوده که به دنبال سازش سياسي است و همين امر سبب شده تا گروه‌هاي درگير به تفاهم مشترک دست پيدا نکنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان خاطرنشان کرد: خروج نظامیان آمریکایی در افغانستان پايان ماموريت آنها به شمار نمی‌آید بلکه آمریکا تصمیم دارد حدود 9 تا 21 هزار نفر از این نظامیان را در 5 پايگاه نظامي مستقر کند اما آمریکا باید بداند امنيت افغانستان تنها توسط ارتش این کشور تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفاهم ، افغانستان ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار