ديترويت آمريکا در آستانه ورشکستگي

فرماندار ایالت میشیگان در خصوص وضع مالی شهر دیترویت وضع فوق العاده اعلام کرده است که این مسئله یک مرحله قبل از اعلام ورشکستگی شهر یعنی ناتوانی در بازپرداخت بدهی های این شهر است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پنج تلویزیون فرانسه ، ریک اسنایدر فرماندار میشیگان گفت پس از مطالعه دقیق گزارش مالی نتیجه گرفتم شرایط مالی در شهر دیترویت در وضع اضطرار قرار گرفته است. این شهر چهارده میلیارد دلار بدهی و سیصد و بیست میلیون کسری بودجه دارد.
در برخی از محله های دیترویت چندین کارخانه متروک مشاهده می شوند که همگی ورشکسته شده اند و کارکنان آنها بیکارند.
دیترویت در دهه 1950 از مناطق مهم صنایع خودروسازی آمریکا به شمار می ر فت. بحران سال 2008 وضع این شهر را به کلی دگرگون کرد. برنامه نجات مالی اوباما باعث از سرگیری فعالیت جی ام در این شهر شد اما حسابهای شهر خالی است و این شهر بدهی کلانی دارد.
فرماندار میشیگان افزود یکی از علل اصلی این وضع این است که جمعیت شهر به طور ناگهانی کاهش یافته است. در حالی که در دهه 1950 جمعیت دیترویت به 1.8 میلیون نفر می رسید، امروز فقط هفتصدهزار نفر در این شهر زندگی می کنند. به رغم این کاهش ها، شهرداری نتوانست خود را با شرایط جدید وفق دهد. 
دیترویت ده روز مهلت دارد در خصوص اعلام وضع اضطراری درباره وضعیت مالی اش در خواست تجدید نظر کند. اگر هیچ کاری نشود شهر تحت مدیریت عوامل تعیین شده توسط دولت در می آیند که شهر را به دلخواه خود اداره خواهند کرد. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار