رئیس جمهور گفت: در سال‌های اخیر شبکه‌ها و تولیدات صدا و سیما گسترش بسیار وسیع و ارزشمندی پیدا کرده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمود احمدی‌نژاد" در مراسم افتتاح شبکه‌های تماشا و سلامت افزود: امروز تنوع شبکه‌ها و تنوع تولیدات کاملا مشهود است.

رئیس جمهور گفت: به‌عنوان یک فرد اجرایی متوجهم که راه‌اندازی یک شبکه، ساختن یک ساختمان، تولید و مدیریت چنین مجموعه عظیمی به چه زحمات و تلاش مخلصانه‌ای نیازمند است و از همین جهت صمیمانه از همه شما تشکر می‌کنم به ویژه از شخص جناب مهندس ضرغامی که بخش عمده‌ای از این دستاوردهای ارزشمند محصول مدیریت خوب آقای ضرغامی است.

احمدی نژاد با اشاره به افتتاح دو شبکه تماشا و سلامت افزود: این دو در نوع خودش شبکه‌های مهمی است.

رئیس جمهور گفت: امروز رسانه در زندگی مردم بطور عام مانند هواست و اگر یک لحظه هوا به جسم نرسد همه چیز دچار اخلال و اشکال می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یک لحظه قطع رسانه یا نبود رسانه همه زندگی را دچار اخلال و اختلال می‌کند.

رئیس جمهور گفت: رسانه دو وجه کاملا مشخص دارد که یک وجه آن اطلاع رسانی است و اطلاع رسانی عنصر ثابت کار رسانه است.

احمدی‌نژاد افزود: بخش دوم رسانه؛ فرهنگ، هنر، زیبایی و نیازهای روحی انسان‌هاست.

رئیس جمهور گفت: رسانه امروز مثل اکسیژن در زندگی مردم نقش دارد و هر چه جلوتر می‌رویم نقش آن عمیق تر ، گسترده تر و پیچیده تر می شود.

احمدی‌نژاد افزود: از منظر انقلاب اسلامی جایگاه و نقش رسانه ملی بی‌بدیل و منحصر به فرد است و کار در این رسانه نیز منحصر به فرد است.

رئیس جمهور افزود: علت اصلی آن این است که رسانه عامل یک پیام متعالی در برابر پیام‌های گوناگونی است که در فضای عمومی منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر شما مدیران و کارکنان رسانه ملی حامل این پیام نبودید کارتان به پیچیدگی و سختی امروز نبود.


احمدی‌نژاد افزود: بعد از 10 هزار سال از عمر انسان و ارسال رسل و تبیین عدالت و انسانیت و سعادت، ملت ایران یک بار دیگر وارد میدان شده است و پرچم پیام و دعوت انبیاء‌ الهی را برافراشته است.

رئیس جمهور گفت: ما امروز دعوت کننده به توحید و عدالت و کمال انسان و سعادت انسان و راه انبیاء الهی هستیم.

وی افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید جلوه اطم مأموریت و مسئولیت و آیینه تمام نمای این رسالت الهی و تاریخی باشد.

رئیس جمهور گفت: اطلاع رسانی های ما باید بسیار بسیار دقیق و عمیق باشد صرف نظر از اینکه رسانه باید به طور کامل مورد اعتماد مخاطب باشد به‌ویژه ما که رسانه‌ای مکتبی هستیم.

احمدی‌نژاد افزود: برای مثال در مورد آمار بی‌کاری که در تمام دنیا و در کشور ما هم هست امروز شاخص‌هایی برای اندازه گیری وجود دارد که نرخ بیکاری را بر اساس آن اعلام می کند.

وی اضافه کرد: مثلاً مرکز آمار با استفاده از برخی شاخصها نرخ بیکاری را 12 درصد و بانک مرکزی 11 درصد اعلام می کند.

رئیس جمهور گفت: رسانه وارد جزئیات می‌شود که چگونگی این آمارهای به‌دست آمده را اطلاع رسانی کند، زیرا عده‌ای به این آمارهای ایراد و اشکال می‌گیرند و ما باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد افزود: مثلاً بر اساس برخی شاخص‌ها دو ساعت کار در هفته، کار محسوب می شود و ما بیائیم و بگوئیم این آمارها بر اساس دو هفته در ساعت ایجاد شده است و با لبخندی از آن عبور کنیم.

وی اضافه کرد: اما اطلاع رسانی اگر دقیق باشد باید منظور از دو ساعت کار در هفته را بررسی کرد، زیرا این دو ساعت در کار مخصوص یک کارگر یا کارمند ساده نیست، بلکه فرض کنید یک جراح برجسته یا چشم پزشک حاذق در دو ساعت دو عمل پیچیده را انجام می‌دهد؛ پس این یک شغل محسوب می‌شود.

رئیس جمهور گفت: اگر اطلاع رسانی را کامل انجام ندهیم چه اتفاقی می‌افتد ؟ هر کس تحلیلی می کند و نظام آماری کشور زیر سؤال می رود و اعتماد مردم از آمارهای ارایه شده رسمی سلب می شود و پشت سر آن مسایل و اتفاقات فراوانی خواهد افتاد که از این نمونه زیاد داریم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح شبکه های تماشا و سلامت گفت: باید به مرجع اطلاع رسانی در دنیا تبدیل شویم و به جایی برسیم که وقتی خبری را شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کردند هیچ‌کس در صحت و درستی آن تردید نکند.

احمدی‌نژاد افزود: در دنیا معیارهایی برای خبر تعیین می‌شود، ولی ما تفاوتی داریم. اگر خدایی ناکرده 10 خبر غیر دقیق آمد اعتماد به اطلاع رسانی تضعیف شده و این خسارت غیر قابل جبران است .

رئیس جمهور اضافه کرد: این طور نیست که اگر این اعتماد تضعیف شده همه دست رو دست بگذارند و نگاه کنند، خلاءی پیدا می‌شود که بلا فاصله توسط دیگران پر می‌شود و لحظه‌ای درنگ نمی‌شود.

وی افزود: در اطلاع رسانی نگاه به منافع و امنیت ملی اصل است ، حوادث در عالم و کشور خودمان زیاد تفاق می‌افتد، معلوم است که خبرها گزینش می‌شود و همه خبرها منتشر نمی‌شود و این گزینش باید بر معیارهای درست تامین‌کننده امنیت ملی و آرمان‌های انقلاب باشد.

رئیس جمهور گفت: به همان اندازه که اطلاع رسانی باید انگیزاننده باشد باید آرامش بخش و وحدت آفرین و برانگیزاننده برای کار و تلاش بیشتر باشد.

احمدی‌نژاد افزود: نجات ما هم در این است، برخی اوقات ممکن است افرادی باشند به منافع کوتاه مدت نگاه کنند و بگویند حالا این را پشت سر بگذاریم بعدا درست می‌شود، اصلا این‌طور نیست بعدا هم متکی بر صحت عمل امروز ماست.

احمدی‌نژاد افزود: اطلاع رسانی باید درسطح کلان آرمانی و ملی هدایت شود، صدا و سیما با ارگان ،یک حزب، یک سایت و یک وبلاگ متفاوت است و جایگاه صدا و سیما بالاتر از این حرف‌هاست.

رئیس جمهورگفت: صدا و سیما نماد یک ملت و یک مکتب است، کشورهای دیگر هم شبکه ملی دارند ولی نوعا در اختیار گروه خاصی است، اما صدا و سیمای ما رسانه جمهوری اسلامی است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رستم پور
۱۴:۲۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
از صدا وسیما متشکریم اما ما در کلاردشت که قریب یکصد روستا دارد نمی توانیم از برنامهای پخش بصورت دیجیتال بهره مند شوییم لطفا مسولین پیگیری کنند.
آخرین اخبار