مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون يك هزار و 273 مورد تخلف شكار و صيد توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان فارس ،كشف و به مراجع قضايي استان ارجاع شده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  سازمان حفاظت محيط زيست ، مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس در جلسه شوراي اداري افزود:اين در حاليست كه در سال گذشته يك هزار و 173 مورد تخلف شكار و صيد در استان فارس كشف و گزارش گرديده بود.
همچنين در 11 ماهه اول سال جاري 122 مورد پرونده مربوط به تخلف آتش زدن كاه و كلش در استان تشكيل و پيگيري شد،طي اين مدت بيش از 4ميليارد و 800ميليون ريال ضرر و زيان متعلقه و بيش از 6ميلياردو 900ميليون ريال ضرر و زيان وصولي داشته ايم. 
 مدير كل حفاظت محيط زيست استان فارس افزود:در خصوص اراضي تصرف شده ،خوشبختانه در 11 ماهه گذشته شاهد كاهش  44 درصدي دخل و تصرف اراضي توسط متصرفان نسبت به سال قبل بوده ايم كه اين به دليل تدقيق اصولي اراضي ،پايش بهتر مناطق و برخورد قاطعانه با متخلفات متصرف بوده است. 
مهندس ابراهيمي كارنامي تصريح نمود:طي 11 ماه گذشته 47 مورد خلع يد اراضي در استان فارس صورت گرفت همچنين طي اين مدت 853 قبضه اسلحه از متخلفان شكار و صيد  كشف و ضبط گرديد كه 27 قبضه آن اسلحه جنگي گزارش شده است. 
وي با اشاره به همكاري هاي خوب و با ارزش دستگاه قضايي استان در برخورد قاطعانه با متخلفان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 43 پرونده مربوط به متخلفان شكار و صيد و تصرف اراضي منجر به  صدور حكم حبس توسط دستگاه محترم قضايي گرديده است. 
مهندس ابراهيمي كارنامي در اين جلسه از كليه روساي واحدهاي تابعه محيط زيست در استان فارس درخواست نمود تا با توجه به سنت ارزشمند درختكاري در روزدرختكاري به ازاي هر نفر پرسنل شاغل در واحد تابعه و پاسكاههاي محيط باني حداقل 10 اصله درخت و نهال غرس نموده و گزارش آن به صورت مصور به اداره كل ارسال شود تا در سال جاري شاهد غرس حداقل 4 هزار اصله نهال توسط كاركنان محيط زيست در سطح استان باشيم.
برچسب ها: کشف ، تخلف ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار