مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از فندقلو به عنوان طبیعی‌ترین فضای گردشگری در کشور و استان اردبیل یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یحیی نقی‌زاده امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری نمین افزود:‌ آنچه که بر جایگاه و عظمت نمین به عنوان یک منطقه بکر گردشگری و طبیعی افزوده است وجود جاذبه‌های سیاحتی است که نمونه آن منطقه فندقلو و جنگل‌های به هم تنیده این نقطه از کشورمان است.

وی با بیان اینکه در قالب حفاظت و صیانت از این مناطق طبیعی طرح جامع توسعه گردشگری در شهرستان نمین در حال تدوین است، گفت: امیدواریم اعتبار لازم برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کند تا بتوانیم نمین را به عنوان زیباترین منطقه گردشگری طبیعی مهیای حضور گردشگران داخلی و خارجی کنیم.

نقی‌زاده از توسعه زیرساخت‌های گردشگری به عنوان اولویت جدی مناطق طبیعی این شهرستان یاد کرد و افزود: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد قطعاً به نفع مردم و منطقه است.

وی سهم شهرستان نمین را در توسعه همه‌جانبه حوزه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان در این زمینه را یادآور شد و گفت: برخی از شهرهای نمین به تولید آثار فاخر صنایع دستی شهره هستند که از جمله آن عنبران است که در تولید صنایع دستی به ویژه گلیم، مسند و قالی از پیشینه بسیار غنی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه افزود: ‌در کنار آن با احیای زیبایی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری فندقلو و گردنه حیران و توسعه فازهای بعدی تله‌کابین دهکده توریستی حیران می‌توانیم ظرفیتی را ایجاد کنیم تا گردشگران ورودی بتوانند از این زیبایی‌ها استفاده کرده و مدت اقامت گردشگری در استان افزایش پیدا کند./س

برچسب ها: اردبیل ، جنگل ، فندقلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.