نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل اولین بیس سکوت‌درمانی در آسیا است که از این ظرفیت می‌توان در رونق بیشتر گردشگری و جذب توریسم خارجی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور در آیین اختتامیه اولین جشنواره گردشگری زمستانی در سرعین افزود: ما بهترین آبگرم‌های خاورمیانه را داریم که خیلی‌ها دوست دارند برای استفاده از این ظرفیت به اردبیل سفر کنند و در کنار آن مناظر بسیار زیبا و پر جاذبه نیز ظرفیتی ممتاز و شاخص است.

وی گفت: اولین بیس سکوت‌درمانی آسیا در اردبیل می‌تواند احیا شود تا گردشگرانی که می‌خواهند در فضای آرام روحی و روانی از اوقات فراغت خود استفاده کنند، از این ظرفیت بهره‌‌مند شوند.

حقیقت‌پور دریاچه نئور را بهترین و زیباترین جلوه برای سکوت درمانی اعلام کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در سطح ملی انجام دادیم اینکه تلاش می‌کنیم تا جلوه‌های متنوع گردشگری در استان اردبیل معرفی شود.

این نماینده مجلس گفت: برای این گردشگری جلوه‌های زیبا و زیرساخت‌های مناسب تعریف شده که فکر می‌کنم مجموعه جلوه‌های گردشگری این استان بی‌نظیر باشد.

حقیقت‌پور همچنین افزود: در کنار این ظرفیت‌ها می‌توانیم بخش عظیمی از گردشگران مذهبی را نیز جذب کنیم، چرا ما بهترین برنامه‌های مذهبی را طی سال برگزار می‌کنیم و بسیاری از مسلمانان و شیعیان دوست دارند ایام تاسوعا و عاشورا در اردبیل باشند و زیباترین آیین‌های سنتی و مذهبی را مشاهده کنند.

وی گفت: ما برای گردشگری شکار نیز جلوه‌های خوبی در اردبیل داریم، به طوری که علاقمندان از این فضا برای صید و شکار استفاده می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل وجود جلوه‌های زیبای کوهنوردی را نیز حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: جنگل‌های بکر و زیبا با ترکیبی از هوای متبوع و زیبایی طبیعی دیگر ظرفیت گردشگری استان اردبیل است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

حقیقت‌پور گفت: ما جلوه‌هایی از گردشگری تراسی را نیز در این استان شاهد هستیم که بسیاری از آثار قدیمی و تاریخی در مغان، مشگین‌شهر و اردبیل جلوه‌گری می‌کند.

وی دیگر جلوه زیبای گردشگری در این استان را گردشگری مذهبی با وجود 110 امامزاده و بقاع متبرکه اعلام کرد و افزود: اردبیل می‌تواند جلوه‌های زیبای گردشگری کشاورزی را داشته باشد، چرا که بسیاری از زیبایی‌های این حوزه ناشناخته مانده است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سال‌های آینده این جشنواره‌ها با تنوع برنامه‌ای ادامه می‌یابد چرا که ظرفیت گردشگری 240 روز در اردبیل خالی است و قطعاً با این جشنواره‌‌ها می‌توانیم این خلاء را پر کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، بیس ، سکوت ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.