منطقه گردشگری و کمپینگ اردها در سه كيلومتري روستاي اردها و 20 كيلومتري جنوبشرقي سراب در دامنه بهشت گونه بزقوش و در جوار باغ هاي طبيعي، در يك منطقه سرسبز با آب و هواي مطبوع قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، در اين منطقه چشمه آبگرمي واقع شده كه در رديف آبهاي سولفات سديك قرار گرفته و مواد ويژه ناچيزي دارد.

همچنین در كنار چشمه، رودخانه نسبتاً پر آبي نيز كه از ارتفاعات بزقوش سرچشمه مي گيرد در جريان است.

جهت استفاده از آب چشمه، استخر كوچكي بر آن بنا گرديده است و با توجه به استعداد چشمگير منطقه اردها در حوزه گردشگري و استقبال قابل توجه مسافران، تعدادي آلاچيق، نماز خانه، بوفه و سرويس بهداشتي توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين منطقه احداث گرديده است.

همچنين راه دسترسي به منطقه نيز توسط سازمان ميراث فرهنگي بصورت اختصاصي از ميان باغات احداث گرديده و در دست آسفالت ريزي مي باشد.

طبيعت و باغات موجود در منطقه اردها به ويژه باغات درختان گردو و زردآلو، عليرغم كوهستاني بودن منطقه، از ديگر نقاط شهرستان متمايز بوده و جلوه خاصي به منطقه بخشيده است.

منطقه اردها از نظر تاريخي نيز يكي از مناطق مهم منطقه مي باشد. اين منطقه اردوگاه قشون مغول در لشكر كشي به منطقه بوده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.