نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : نتایج مثبت و موفقیت آمیز مذاكرات اخیر ایران و 1+5 در آلماتی نتیجه حضور مردم همیشه در صحنه ایران و مقاومت تحسین برانگیز آنها می باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها و حضور مثال زدنی آنها در صحنه ها بویژه راهپیمایی 22 بهمن از عوامل مهم عقب نشینی طرف مذاكره با ایران در گفت و گوهای هسته ای آلماتی بود .

وی بیان كرد : وقتی دشمن دید كه تحریم ها بر ایران اثر نداشته و ما آن را به فرصتی برای رشد و توسعه و نیز كاهش وابستگی به درامدهای نفتی تبدیل كرده ایم مجبور به تجدید نظر در مواضع خود شد .

امام جمعه اردبیل اظهار كرد : تحریم های غربی ها باعث شد كه همه چیز به ضرر آنها تبدیل شود و در این مدت كشورهای شرقی از جمله هند و چین جای خالی اروپایی ها و آمریكا را در خاورمیانه گرفته و آنها از تداوم این وضعیت و نیز قدرت گرفتن بیشتر ایران هراسان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه كرد : غرب می خواست قدرت ایران را با تحریم های خود مهار كند اما نه تنها در این زمینه موفق نشد بلكه صحنه را به رقبای شرقی خود واگذار كرده و به این دلیل قصد دارد در سیاست های خود در منطقه تجدید نظر كند .

خطیب جمعه اردبیل تاكید كرد كه در مذاكرات آلماتی وزن سیاسی ایران بالا رفته و دنیا بیشتر به قدرت ایران اسلامی واقف شدند و امید می رود كه در آینده اوضاع به نفع نظام اسلامی ما تغییر یابد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به فرارسیدن هفته احسان و نیكوكاری اشاره كرده و با دعوت مردم در این امر خیر گفت : همه ما در فشارها و سختی ها باید در كنار هم و یار و مددكار هم باشیم.

او گفت : ثروتمندان در باره فقرا حق بزرگی بر گردن دارند و اگر به فكر همنوعان خود نباشند بی شك در دادگاه عدل الهی مواخذه خواهند شد .

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به افزایش میزان پرداخت زكات در استان اردبیل اشاره كرده و گفت : امسال بیش از 20 میلیارد ریال زكات در استان از مومنان جمع آوری شد كه نسبت به گذشته از رشد خوبی برخوردار بود اما استان ما ظرفیت پرداخت 100 میلیارد ریال زكات را نیز دارد/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.