استاندار خراسان رضوی گفت: با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز ترانزیت و حمل و نقل، شهرستان درگز می‌تواند به قطب ترانزیت کشور و بارانداز کشورهای آسیای میانه تبدیل شده و به توسعه هرچه مطلوب‌تر این شهرستان منجر شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد، محمدحسین فروزان مهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان درگز رتبه ششم ترانزیت کشور را دارد که با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه ترانزیت می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های ملی، نقش تعیین کننده‌ای در راستای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه طی جلسه‌ای که با حضور برخی معاونان، مدیران ستادی استانداری و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان درگز برگزار شد گفت: نوع نگاه مدیریت استان، توجه به نقاط محروم و مرزی است و این موضوع را با هدف کاهش شکاف توسعه و توزیع متوازن امکانات به عنوان یک راهبرد اساسی دنبال می‌کند.

فروزان‌مهر با بیان اینکه نگاه در توسعه مناطق باید معطوف به مزیت‌های نسبی، منطقه‌ای و رقابتی در حوزه‌های گوناگون باشد افزود: در راستای بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود در شهرستان درگز، باید استفاده از مزیت‌های این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی در این راستا خواستار ایجاد صنایع تبدیلی با محوریت بخش کشاورزی در این شهرستان شد و گفت: تحقق این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار سبب ماندگاری جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنها به حاشیه شهرها می‌شود.

فروزان‌مهر از همجواری درگز با کشور ترکمنستان و بازارچه مرزی به عنوان مزیت دیگر این شهرستان یاد کرد و افزود: اجرای طرح جامع پایانه مرزی لطف‌آباد، ارتقای گمرک به اداره کل و پیگیری ایجاد منطقه ویژه لطف‌آباد از جمله مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر گمرک و پایانه‌ها و ایجاد پنجره واحد تجاری به منظور تسریع در روند صادرات و واردات کالا گردید.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن استماع مشکلات شهرستان که توسط نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ارائه شده بود دستور پیگیری‌های لازم را صادر و بر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و مهر ماندگار در شهرستان درگز تاکید کرد.

وی سپس درگز را به مقصد شهر باجگیران ترک کرد و در بدو ورود به این شهر مورد استقبال فرماندار شهرستان قوچان و اهالی باجگیران قرار گرفت.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن بازدید از بازارچه مرزی باجگیران در جمع تعدادی از مدیران شهرستان قوچان حاضر شد و گفت: بهترین راهبردی که در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند به بی‌اثر کردن تحریم‌ها بیانجامد؛ توجه ویژه به مبادی مرزی و فعال سازی بازارچه‌ها است.

وی افزود: موضوع ارتقای این بازارچه نیز به منطقه ویژه اقتصادی از طریق دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌شود.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: نظر به اعلام  آمادگی پلیس مرزبانی، به منظور هر چه فعال‌تر شدن این بازارچه و افزایش مبادلات مرزی، اجرایی شدن تردد از طریق گذر مرزی برای ساکنان این منطقه پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی خواستار ایجاد پنجره واحد تجاری در این گمرک شد و بر استقرار مدیران در بخش باجگیران با هدف فعال‌تر شدن بدنه دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسانی بهتر به مردم تاکید کرد/ س

 

برچسب ها: صنایع ، تبدیلی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.