استاندار خراسان رضوي به منظور بررسي مسائل اقتصادي شهرستان هاي درگز و قوچان به اين مناطق سفر كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي،محمد حسين فروزان مهرسفر خود را ابتدا باحضوردر گلزار شهداي شهرستان درگز و اداي احترام به مقام شامخ آنان آغاز و سپس از محور در حال احداث درگز به دوغائي كه با بهره برداري از آن، مسير مشهد- درگز 60 كيلومتر نزديك تر خواهد شد، ديدن كرد.

وي با اشاره به موقعيت ترانزيتي اين شهرستان و نقش ملي و فرا ملي آن در ارتباط با كشور هاي حوزه آسياي ميانه گفت: با تامين زير ساخت هاي مورد نياز ترانزيت و حمل و نقل، شهرستان درگز مي تواند به قطب ترانزيت كشور و بار انداز كشورهاي آسياي ميانه تبديل شده و به توسعه هرچه مطلوب تر اين شهرستان بيانجامد .

استاندار خراسان رضوي گفت: هم اكنون شهرستان درگز رتبه ششم ترانزيت كشور را دارا است كه با توجه به قرار گرفتن اين محور در كريدور شمال به جنوب و غرب به شرق ، تسريع در اجراي پروژه هاي زير ساختي در حوزه ترانزيت مي تواند علاوه بر كاهش هزينه هاي ملي، نقش تعيين كننده اي در راستاي افزايش توسعه صادرات غير نفتي دارد.

فروزان مهر در ادامه از قسمت هاي مختلف شهر درگز و شهر مرزي لطف آباد ديدن كرد و با حضور در پاسگاه مرزي لطفي از خدمات مرز باني خراسان رضوي در تامين امنيت تقدير نمود.

وي سپس به گمرك لطف آباد رفت و از چگونگي فعاليت در اين بخش مطلع و در نهايت از بازارچه مرزي لطف آباد نيز بازديد كرد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه طي جلسه اي كه با حضور برخي معاونان ، مديران ستادي استانداري و تعدادي از مديران استاني و شهرستاني در محل فرمانداري شهرستان درگز برگزارشد گفت: نوع نگاه مديريت استان، توجه به نقاط محروم ومرزي است و اين موضوع را باهدف كاهش شكاف توسعه وتوزيع متوازن امكانات به عنوان يك راهبرد اساسي دنبال مي كند.

فروزان مهر با بيان اينكه نگاه درتوسعه مناطق بايد معطوف به مزيت هاي نسبي،منطقه اي ورقابتي در حوزه هاي گوناگون باشد افزود: در راستاي بهره وري بيشتر از امكانات موجود در شهرستان درگز، بايد استفاده از مزيت هاي اين شهرستان در حوزه هاي كشاورزي وگردشگري نيز مورد توجه قرار داشته باشد.

وي با اشاره به سهم عمده كشاورزي و دامپروري اي در توليد ناخالص اين شهرستان ، گفت: به تمامي طرح هاي عملياتي شهرستان درگزدرقالب طرح توسعه بخش كشاورزي بدون محدوديت، تسهيلات پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان رضوي در اين راستا خواستار ايجاد صنايع تبديلي با محوريت بخش كشاورزي در اين شهرستان گرديد و گفت: تحقق اين مهم علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار باعث ماندگاري جمعيت روستايي و عدم مهاجرت آنها به حاشيه شهرها مي شود .

فروزان مهر در ادامه از همجواري درگز با كشور تركمنستان و بازارچه مرزي به عنوان مزيت ديگر اين شهرستان ياد كرد و گفت: اجراي طرح جامع پايانه مرزي لطف آباد ، ارتقاي گمرك به اداره كل و پيگيري ايجاد منطقه ويژه لطف آباد از جمله مواردي است كه بايد در جهت تحقق آن تلاش نمود.

وي همچنين خواستار تعامل بيشتر گمرك و پايانه ها و ايجاد پنجره واحد تجاري به منظور تسريع در روند صادرات و واردات كالا گرديد.

استاندار خراسان رضوي ضمن استماع مشكلات شهرستان كه توسط نماينده مردم درگز در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار ارائه شده بود دستور پيگيري هاي لازم را صادر و برتسريع در اجراي پروژه هاي عمراني و مهر ماندگار در شهرستان درگز تاكيد كرد.

فروزان مهر در پايان قسمت اول سفر خود از شهرداران لطف اباد و درگز خواست تا نسبت به زيبا و مناسب سازي فضاي شهري و ساماندهي مبادي ورودي شهرها اقدام نمايند .

وي سپس درگز را به مقصد شهر باجگيران ترك نمود و در بدو ورود به اين شهر مورد استقبال فرماندار شهرستان قوچان و اهالي باجگيران قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوي ضمن بازديد از بازارچه مرزي باجگيران در جمع تعداي از مديران شهرستان قوچان حاضر شد و گفت: بهترين راهبردي كه در شرايط اقتصادي كنوني مي تواند به بي اثر كردن تحريم ها بيانجامد؛توجه ويژه به مبادي مرزي و فعال سازي بازارچه ها است.

وي افزود: موضوع ارتقاي اين بازارچه نيز به منطقه ي ويژه اقتصادي از طريق دستگاه هاي مربوطه دنبال مي شود.

فروزان مهر در ادامه خاطر نشان كرد: نظر به اعلام آمادگي پليس مرزباني، به منظور هر چه فعال تر شدن اين بازارچه و افزايش مبادلات مرزي، اجرايي شدن تردد از طريق گذر مرزي براي ساكنان اين منطقه پيگيري خواهد شد .

استاندار خراسان رضوي خواستار ايجاد پنجره واحد تجاري در اين گمرك شد و بر استقرار مديران در بخش باجگيران با هدف فعال تر شدن بدنه دستگاه هاي اجرايي وخدمت رساني بهتر به مردم تاكيد كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش از پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي و خود اشتغالي به متقاضيان واجد شرايط در شهر باجگيران خبر داد و گفت: تسهيلات طرح توسعه كشاورزي نيز در اين شهر بدون محدويت پرداخت مي شود .

فروزان مهر در پايان سفر خود ضمن بازديد از سطح شهر قوچان از يك واحد توليد دوچرخه در اين شهر ديدن كرد و در جهت رفع مشكلات اين واحد صنعتي و تامين سرمايه در گردش از طريق سيستم بانكي دستورات لازم را صادر نمود.

شايان ذكر است از جمله مصوبات جلسه امروز بررسي طرح گازرساني به شهر باجگيران، ايجاد جايگاه عرضه سوخت و كمك به شهرداري براي احداث ديوار ساحلي بازارچه و ساماندهي مبلمان شهري بود.

گفتني ست استاندار خراسان رضوي در بدو ورود به شهر باجگيران بر مزار شهداي اين شهر حاضر و به مقام شامخ آنان اداي احترام كرد.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.