مدیركل اوقاف و امور خیریه كهگیلویه و بویراحمد گفت: آیین تحویل سال نو و طرح 'آرامش بهاری' در 28 امامزاده شاخص و بقاع متبركه واقع در كنار جاده های ترانزیتی این استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سید 'علی صالح موسوی اعظم' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج افزود: 300 امامزاده و بقعه متبركه در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه همه ساله در ایام نوروز میزبان صدها هزار زایر و مسافر از نقاط مختلف كشور است.
وی حرم امامزاده ها 'بی بی حكیمه، جعفر، مختار، شاه قاسم و سید محمد سرآب ننیز' را از اماكن شلوغ و پر رفت و آمد كهگیلویه و بویراحمد در روزهای خاص سال دانست و بیان كرد: در تعطیلات نوروز بیشترین زایران در حرم امامزاده های مناطق گرمسیری این استان اسكان موقت می یابند.
موسوی اعظم از اعزام 15 روحانی و مبلغ دینی به حرم امامزاده های شاخص كهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی خبر داد و اظهار كرد: برگزاری مراسم نماز جماعت و بازگو كردن احكام دینی از عمده برنامه های این مبلغان دینی است.
وی میزان درآمد بقاع متبركه كهگیلویه و بویراحمد را سالانه 10 میلیارد ریال دانست و عنوان كرد: بیشترین درآمد مربوط به حرم امامزاده بی بی حكیمه (س) و امامزاده جعفر (ع) است.
حجت الاسلام سید 'علی صالح موسوی اعظم' مدیركل اوقاف و امور خیریه كهگیلویه و بویراحمد به منظور شركت در نشست شورای اداری این استان كه در حرم بی بی حكیمه (س) برگزار شد به شهرستان گچساران سفر كرده است./س

برچسب ها: امامزاده ، گرمسیری ، سال ، نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.