استقبال بان‌کي‌مون از نشست آلماتي

بان کي مون،‌ دبير کل سازمان ملل متحد، روز جمعه گفت از اظهارنظرهاي ايران و غرب بعد از پايان نشست هسته اي اخير در قزاقستان خوشحال شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، بان کي مون در گفتگو با خبرنگاران در ژنو گفت: من از اين که ايران و گروه پنج به علاوه يک در گفتگوهاي اخير خود در آلماتي در خصوص تاريخ و محل ادامه ديدارها توافق کرده اند خوشحال شدم. 

با اين حال وي مدعي شد که اين مسئوليت ايران است که اعتماد جامعه بين المللي را به دست آورد.
 
پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد،‌ يعني امريکا،‌روسيه، چين، فرانسه و انگليس به همراه آلمان گروه پنج به علاوه يک را تشکيل مي دهند. ايران و 1+5 به تازگي در آلماتي ديدار کردند. در اين ديدار،  نمايندگان ايران و گروه پنج به علاوه يک توافق کردند که کارشناسان ارشد آنها در هفدهم و هيجدهم مارس در استانبول ديدار کنند و بعد از مذاکره کنندگان ارشد دو طرف در روزهاي پنجم و ششم آوريل در آلماتي بار ديگر با هم ديدار داشته باشند. 

در نشست آلماتي گروه پنج به علاوه يک به ايران پيشنهاد داد در صورتي که ايران امتيازاتي در خصوص فعاليت هاي غني سازي اورانيوم بدهد، از شدت تحريم ها بر بخش غيرنفتي يا مالي اين کشور خواهند کاست. 


برچسب ها: بان کی مون ، آلماتی ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار