سازمان ملل متحد جمعه اعلام کرد يک گلوله خمپاره چهارشنبه به بيمارستاني در کيچانگا در شرق جمهوري دموکراتيک کنگو که در آن درگيري هايي از سه روز پيش بين نظاميان کنگويي و يک گروه مسلح وجود دارد ، اصابت کرد که 57 کشته يا زخمي برجاي گذاشت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، ادواردو دل بويي سخنگوي سازمان ملل متحد با استناد به اخباري که از هيئت سازمان ملل متحد در جمهوري دموکراتيک کنگو به دست آورده است، اعلام کرد:  بيست و هفت فوريه ، بيمارستان سنت بنديکت مورد اصابت يک گلوله خمپاره قرار گرفت که به کشته و زخمي شدن پنجاه و هفت تن از بيماران يا کادر پزشکي منجر شد.
اين سخنگو افزود: هيئت سازمان ملل متحد در جمهوري دموکراتيک کنگو اکنون تلاش مي کند شمار دقيق کشته ها و زخمي ها را مشخص کند.
منطقه کيچانگا که در آن پايگاه اين هيئت قرار دارد از سه روز پيش صحنه درگيري هاي مرگباري بين ارتش کنگو و يک گروه شبه نظامي موسوم به ائتلاف ميهن پرستان براي کنگويي آزاد و داراي حق حاکميت است.
سازمان ملل متحد پيش از اين پنجشنبه از کشته شدن 36 تن در اين درگيري ها از جمله 6 غير نظامي ، شش نظامي ارتش کنگو و بيست تن از شورشيان خبر داده بود.







برچسب ها: بین الملل ، ملل ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار