دفتر رييس جمهور تونس روز جمعه از تمديد سه ماهه حالت فوق العاده در اين کشور تا سوم ژوئن خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاري فرانسه ، اين حالت فوق العاده از زمان انقلاب تونس که به سرنگوني رژيم زين العابدين بن علي ديکتاتور سابق اين کشور منجر شد، در تونس بر قرار شده است. 
دفتر رييس جمهور تونس در بيانيه اي تصريح کرد : منصف مرزوقي رييس جمهور پس از مشاوره با حمادي جبالي نخست وزير و مصطفي بن جعفر رييس مجلس ملي موسسان تصميم گرفت حالت فوق العاده را به مدت سه ماه ديگر يعني از سوم ماه مارس تا سوم ژوئن 2013 تمديد کند.
 مقامات اين کشور از زمان فرار بن علي به عربستان در چهاردهم فوريه 2011 تا کنون حالت فوق العاده را از مدت يک تا سه ماه تمديد کرده اند. اواخر ژانويه نيز در تونس حالت فوق العاده تا دوم مارس تمديد شده بود.
از زمان قتل شکري بلعيد مخالف تونسي در ششم فوريه اين کشور با بحران سياسي  شديدي مواجه است. مقامات تونسي قتل بلعيد را به يک گروهک افراطي نسبت مي دهند. 
نخست وزير تونس هفته گذشته در پي امتناع حزب النضهه براي تشکيل کابينه تکنوکرات از سمت خود استعفا کرد.به عقيده وي اين تنها راه براي برقراري ثبات در اين کشور است. در حال حاضر علي العريض وزير کشور کنوني مامور تشکيل کابينه شده است و تا هشتم مارس فرصت دارد کابينه ائتلافي خود را معرفي کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار