دست کم 3 نفر در پي دو انفجار در پايتخت سومالي کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس و شاهدان اعلام کردند در پی دو انفجار روز جمعه در رستورانی پر مشتری در منطقه ای ساحلی در موگادیشو پایتخت سومالی، دست کم سه نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

یکی از مسئولان نیروهای امنیتی سومالی گفت:  یک عامل انتحاری تلاش کرد وارد رستوران در نزدیکی ساحل شود و زمانی که نگهبانان برای جلوگیری از اقدام وی تلاش کردند، وی خود را منفجر کرد. 

وی گفت: دست کم سه نفر از جمله عامل انتحاری کشته شدند. کمی پس از این حادثه، خودروی بمب گذاری شده که عامل انتحاری در مقابل ساختمان پارک کرده بود، منفجر شد و براثر آن یک تن دیگر کشته و هفت نفر زخمی شدند.
 
یکی از شاهدان نیز اعلام کرد جسد چهار نفر از جمله عامل انتحاری را دیده است.

وی گفت: در زمان حمله مشتریان زیادی در رستوران بودند ولی عامل انتحاری نتوانست به محل پرجمعیت دسترسی پیدا کند.
 
محمد عبداللهی، بازرگانی که در این رستوران حضور داشت، اعلام کرد جسد دو نگهبان و دست کم نه نفر را که زخمی شده بودند، دیده است.

وی گفت:  تعداد زیادی از افرادی که زخمی شده بودند از وحشت محل را ترک کردند.‌
 
این رستوران به منطقه ساحلی معروف لیدو در مرکز موگادیشو مشرف است و خانواده های زیادی در تعطیلات به آنجا می آیند.

در نیمه فوریه نیز براثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در برابر رستوران دیگری در این منطقه ساحلی، یک نفر کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است ولی جنگجویان گروه افراطی الشباب از زمانی که نیروهای آفریقایی ( آمیسوم ) آنها را در اوت دو هزار و یازده از پایتخت بیرون راندند، اقدامات چریکی و حملات خود را به ویژه در موگادیشو افزایش داده اند.

برچسب ها: سومالی ، کشته ، انفجار ، رستوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار