مهم ترین عناوین خبری گروه "بین الملل" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون: زمان به نفع ايران در حركت است/ آمريكا در حال افول و ايران در حال پيشرفت است، محکومیت فعال شيعه بحريني به 3 ماه حبسو... است.

مهمترین عناوین خبری گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

زمان به نفع ايران در حركت است/ آمريكا در حال افول و ايران در حال پيشرفت است

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/12/10/873682_871.jpg
 روزنامه "واشنگتن پست در مقاله جديد خود تحت عنوان "اكنون زمان به نفع ايران است" اذعان نموده كه كشورمان برنده بزرگ مذاكرات هسته اي برگزار شده در آلماتي قزاقستان بوده است.

لغو تحريم ها پيش شرط هرگونه پيشرفتي در مذاكرات/ عقب نشینی غرب از موضع پيشين خود پايگاه تحليلي "كرسنت آنلاين" ضمن اشاره به پيروزي كشورمان در دور جديد از مذاكرات هسته اي آلماتي خاطر نشان مي سازد كه خودكفايي ايرانيان در تمامي عرصه عليرغم وجود تحريم هاي ضد ايراني وضع شده عليه كشورمان هراس غربي ها را برانگيخته و سبب شده تا آنان از مواضع پيشين خود عقب نشيني نمايند.

چگونه آمريكا با اعطاي جايزه به "آرگو" باز هم دم از "حسن نيت" در قبال ايران مي‌زند؟!
گاردين در مقاله جديد خود به مثبت و سازنده بودن آغاز دور جديد مذاكرات ايران و قدرتهاي جهاني عضو گروه 1+5 اشاره مي كند و اعطاي اسکار به فيلم ضد ايراني "آرگو" را به چالش مي کشد.

برگزاری نمایشی آمریکایی برای خداحافظي پاپ
 مراسم خداحافظی پاپ بندیکت شانزدهم با یک نمایش کاملا آمریکایی برگزار شد .

محکومیت فعال شيعه بحريني به 3 ماه حبس
 زینب الخواجه، فعال حامی حقوق بشر به جرم توهین به یک کارمند دولت پس از لغو حکم تبرئه وی توسط دادگاه تجدید نظر، به سه ماه حبس محکوم شد.

انتقاد تند لوپن از سياست های دولت اولاند
 رهبر حزب جبهه ملی فرانسه گفت : کلیه پیش بینی های رشد اقتصادی دروغ است.

جنایات وحشتناک تروریستها در سوریه از زبان یکی از آنها!
یک تروریست مسلح به نام "حسام علی بکور" که به اسارت نیروهای ارتش سوریه در آمده، در مصاحبه با تلویزیون این کشور به جنایاتی از قبیل آدم ربایی، تجاوز به عنف و قتل شهروندان بی گناه در حمص و نیز همکاری با گروهک القاعده عراق و مشارکت در حملات تروریستی در این کشور اعتراف کرد.

کاهش میزان مهاجرت به انگليس در سال 2012
مقامات انگلیس از کاهش شمار مهاجران مقیم این کشور در سال 2012 میلادی خبر دادند و اعلام کردند آمار مهاجرت به انگلیس به کمترین حد خود در سال های اخیر رسیده است.

رژیم صهیونیستی بار دیگر غزه را بمباران کرد

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر با بمباران اردوگاه "البریج" در نوار غزه ، آتش بس را نقض کرد .

وزیر امور خارجه آمریکا وارد آنکارا شد
 جان کری به منظور دیدار با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد.

نظامی آمریکایی افشاگری خود را تلاش برای روشن کردن جنبه های زشت سیاست های آمریکا خواند
 نظامی آمریکایی که اسناد محرمانه نظامی این کشور را فاش کرده است، به برخی اتهامات خود اعتراف کرد.

طرح سنای آمریکا برای حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی در اقدام نظامی احتمالی علیه ایران گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا به ریاست "رابرت منندز" رییس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا ، پیش نویس طرحی برای کمک همه جانبه به رژیم صهیونیستی، از جمله حمایت نظامی در صورت حمله به ایران را ارائه دادند.

50 کشته و زخمی در انفجار جنوب بغداد
در انفجار دو خودرو بمب گذاری شده که صبح امروز (جمعه) در شهرک دیوانیه در جنوب بغداد رخ داد ، دست کم 5 شهروند عراقی کشته و 45 نفر زخمی شدند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا از وخامت حال هوگو چاوز خبر داد
نیکلاس مادورو گفت: چاوز با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

حکم حبس برای دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به جرم تجاوز
دادگاهی در ژاپن روز پنجشنبه دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا را به جرم تجاوز به یک زن ژاپنی در جزیره اوکیناوا به نه و ده سال حبس محکوم کرد.

سازمان ملل راههای اخراج گروهک تروریستی منافقین را از عراق بررسی می کند

 مارتین کوپلر رئیس هیئت سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد سازمان ملل راههای اخراج اعضای سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) را از عراق بررسی می کند.

روسیه از امروز ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده می گیرد
روسیه ریاست شورای امنیت را از کره جنوبی که ماه گذشته ریاست شورای امنیت را بر عهده داشت تحویل می گیرد و در ماه مارس این سمت را به رواندا تحویل خواهد داد.

نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی
 منابع اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اطلاع رسانی لبنان از تجاوز دو فروند جنگنده این رژیم به حریم هوایی لبنان در غرب شهر بنت جبیل خبر دادند.

اوباما بار دیگر از ازدواج همجنسگرایان حمایت کرد
 اوباما از دادگاه عالی آمریکا خواست ممنوعیت ازدواج همجنس بازان در کالیفرنیا را لغو کند.

10 کشته در انفجار بمب کنارجاده ای در افغانستان
یک مقام محلی افغان روز جمعه اعلام کرد بر اثر برخورد یک خودروی پلیس با بمب کنار جاده ای در استان کونار، ده افغان شامل 3 غیر نظامی و 7 افسر پلیس مرزی کشته شدند.

روزشمار بين الملل
 اموز 29 فوريه سال 2013 ميلادي است و از مهمترين رخدادهاي اين روز طي ساليان اخير مي‌توان به صدور حكم اعدام براي علي حسن المجيد معروف به "علي شيميايي" از سوي دستگاه قضايي عراق در سال2008 و تولد پاپ پولس سوم در سال1468 ميلادي اشاره كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار