نماينده مجلس شوراي اسلامي ایران گفت: برای بازدید از 4 و 5 ستون های باقی مانده اکروپولیس 12 میلیون نفر گردشگر را به یونان سفر می کنند، در حالی که این مهم در خصوص تخت جمشید محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تخت جمشید که در شمال شهرستان مرودشت در شمال استان فارس (شمال شرقی شیراز) جای دارد، که طی سالیان پیوسته، پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است.
  
تخت جمشید که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشاه و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها به ویژه نوروز بوده‌است.  

باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در حمله به ایران تخت جمشید را به آتش کشید و بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود، با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در شهرستان مرودشت در استان فارس برپا است.

بر پایه این گزارش، آکروپولیس (Acropolis؛ به یونانی قدیم: بلندشهر یا دژشهر) در شمال شرقی پارتنون در آتن، پایتخت یونان و در مرتفع‌ترین نقطه دشت قرار دارد. گفته می‌شود که بنای قدیمی آکروپولیس با حمله ایرانی‌ها ناتمام مانده، در جنگ تخریب و به آتش کشیده شده است. 

براساس این گزارش ، بازمانده این بناها به عنوان باارزش‌ترین گنجینه باستانی در دوران‌های مختلف مورد حفاظت قرار گرفتند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس صلاحی، در نخستين جشنواره بررسي نقش و جايگاه اطلاع رساني در توسعه صنعت گردشگري، با ابراز تاسف از مغفول ماندن صنعت گردشگری در کشور گفت : برای بازدید از  4 و 5 ستون های باقی مانده اکروپولیس 12 میلیون نفر گردشگر را به یونان سفر می کنند، در حالی که این مهم در خصوص تخت جمشید محقق نشده است. 

وی با تاکید بر نقش بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر، ادامه داد: ضعف اطلاع رساني و تبليغات جاذبه های گردشگری در بين شهروندان خودمان نيز ناشناخته مانده ، امید است که از صنعت توریسم به عنوان یکی از منابع در آمدی قابل توجه در کشور مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به راهکار های توسعه صنعت گردشگری، اظهار داشت:  توسعه صنعت گردشگری در کشور نیازمند ، تعریف جامع از صنعت گردشگری ، افزایش امنیت راه های مواصلاتی ، گسترش ارتباطات مدرن در حوزه حمل و نقل و خدمات فرودگاهی ، برگزاری هفته گردشگری در بازارهای هدف و شرکت فعال در نمایشگاه های خارج از کشور است . 

وی ادامه داد : با تشویق مردم و ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و سیاست گذاری مشترک توسط سازمان های مرتبط  همگام با حمایت از تحقیقات حوزه گردشگری و کاربردی کردن تحقیقات این عرصه و آموزش نیروی انسانی کارآمد آشنا به زبان بین المللی ، مسیر توسعه گردشگری هموار خواهد شد . 

وی با اشاره به لزوم توجه به سطح در آمد مردم در جهت جذب گردشگر از بازار های بزرگ گفت : مقایسه قیمت ها در این بازار ها به سرعت انجام می شود از این رو ارائه قیمت های رقابتی برای سفرهای گروهی در جذب گردشگر و توریسم حائز اهمیت است . 

وی در پایان خاطر نشان کرد : آمار هتل های موجود نشانگر این است که صنعت تورسیم ایران نیازمند تقویت زیر ساخت های اقامتی و رفاهی است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار