رییس ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری شیراز گفت: با در نظر گرفتن مجموع امکان اقامتی پیش‌بینی شده برای امسال، ظرفیت پذیرش و اسکان 900 هزار مسافر در هر روز را طی ایام نوروز خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سعید دبیری، با تصریح اینکه در هیچ شهری از کشور، ستاد تسهیلات به انسجام شهر شیراز فعالیت نکرده و خدمات خود را ارایه نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: از آذرماه کار ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در دو محور اسکان مسافران و آماده‌سازی شهر آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: 9 ستاد تسهیلات و اسکان مسافران نوروزی در شیراز راه‌اندازی می‌شود که 3 ستاد در مبادی ورودی و در پاسگاه‌های پلیس‌ راه، امیرکبیر، پل‌ فسا و شیراز- اصفهان مستقر می‌شود که 2 ستاد تنها کار اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهد و یک ستاد مستقر در پلیس‌ راه پل‌ فسا، کار ساماندهی اسکان را نیز عهده‌دار خواهد بود.

دبیری اضافه کرد: در محل‌ زیباشهر، باغ‌جنت، پارک شهدا، کمپ ابوذر و سالن‌های تختی نیز ستادهایی راه‌اندازی خواهد شد و محل ستاد مرکزی نیز در مدرسه انقلاب، پل حر، پیش‌ بینی شده است.

وی از اجرایی شدن رنگ‌ آمیزی، هرس درختان،‌ گلکاری و چمن‌ کاری نیز خبرداد و گفت:14 پارکینگ موقت برای ایام نوروز پیش بینی خواهد شد و از طرفی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل نیز آمادگی خود را برای ایجاد بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار و اقلام مورد نیاز مسافران و شهروندان را اعلام کرده است.

دبیری به پیش‌ بینی 120 غرفه صنایع‌ دستی و سوغات برای ایام نوروز خبرداد و گفت: واگذاری این غرفه‌ها به شکل قانونی و از طریق مزایده عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار کمپ، 40 حسینیه، 40 سالن ورزشی و بخشی از بوستان‌ها برای ایجاد امکانات اقامتی عمومی در نظر گرفته شده است و همکاران در آموزش و پرورش استان نیز، 7 هزار کلاس درس را برای اسکان ویژه فرهنگیان پیش‌ بینی کرده‌اند.

دبیری با یادآوری اینکه امسال کمپ ارتش هنوز در اختیار ستاد تسهیلات نوروزی قرار نگرفته است، گفت: ساماندهی منازل استیجاری شروع شده است و امسال با همراهی قوی‌تر دستگاه‌های انتظامی و قضایی با تمام افراد و اماکنی که بدون دریافت مجوز اقدام به اجاره اتاق یا منزل کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 100 منزل کارشناسی و بر آنها مجوز صادر شده است که امیدواریم طی روزهای آینده این تعداد افزایش داشته باشد.

دبیری پیش‌ بینی اجرای برنامه‌های فرهنگی،‌ انتشار روزنامه، ویژه‌ نامه، نقشه و ...، همچنین امکان نمایش فیلم و برگزاری مسابقه و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی را از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری شیراز دانست./س

برچسب ها: اسکان ، مسافر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.