قصه آمدن ما به این سرای خاکی و دو روزی طعم تلخی و شیرینی را چشیدن، قصه من و توست حالا فقط دیگر دو دقیقه مانده...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، روبه رو کردن آدم ها با آنچه خود را از آن دور می بینند، کار آسانی نیست با گشتی در کوچه و خیابان، با نگاهی عمیق به دور از دیوار این شهر، ناخودآگاه چشم ظاهر بین ما به سوی یک آگهی ترحیم، یک پارچه سیاه بر سر در خانه ای و یا یک چهل چراغ که شیپورچی مرگ ناکام است ، می چرخد.

در آن هنگام چه عکس العملی دارید؟

به آن نگاه گذار اکتفاء می کنید و دیگر فکر خود را مشغول باورهایتان نمی کنید.

شاید نگاهتان شما را به یاد عزیر از دست رفته خود بیندازد و یا آنکه به یاد لحظه ای نبودن خود در این دنیا و عالم پس از مرگ بیفتد؟

با آنکه روزانه با آن مواجه ایم اما باورش نکرده ایم

تلاشم را کردم ، آن را نزدیک کردم خیلی نزدیک:

اگر به ما بگویند فقط دو دقیقه از طول عمر زندگیمان باقی است چه می کنید؟

دختر رنگ پریده ای که ایستاده بر در امامزاده تکیه زده و مروارید اشکش بر صدف گونه هایش  خوابیده و من...

بی اختیار دستان یخ زده اش را فشردم میزبان سفره دلش شدم:

آرزو دارم اگر تنها دو دقیقه این دنیا را می بینم، آن هنگام در کنار مادرم باشم از او حلالیت بخواهم ، با دیده ی گریان بوسه ای بر قبرش زنم تا هنگام مرگ تنها نباشم.

اما چین و چروک های لمیده بر صورت پیره زنی که تنها از آرزوی وصال حکایت می کرد، به خواندن دو رکعت نماز حضرت رسول (ص) رضایت داشت.

جوان رعنا و پر طاقت ایرانی که آرزوی به آغوش کشیدن حرم ابا عبدا... الحسین (ع) را داشت، خواندن زیارت عاشورا را بدرقه دنیای ابدیش کرد.

ولی هنوز هم بعضی ها تطوئن القلوبند و قرارشون با این سرا تمام شده می دانند مرد پا به سن گذاشته ای که در پاسخ سئوالم لب به سخن گشود:  با دنیا خداحافظی می کنم، وضو می گیرم، شهادتین را جاری می سازم و منتظر وصال می مانم.

انتظار... انتظار... به راستی حتی لحظه ای انتظار، عمری است برای منتظر.

ناگفته نماند عده ای هم در این میان فقط صداقت گفتند: از شدت ترس و اضطراب به دو دقیقه هم امان نیست، همان موقع جسمم تسلیم حق می شود.

نهایتا گفتار مردم مبنی بر اینکه در این دو دقیقه دست به دعا و استغفار و توسل می زنند ما را به سوی کارشناسان مذهبی کشاند.

رحمانی در این خصوص اظهار داشت: با آشکار شدن نشانه های مرگ معلوم نیست توبه به کار اید هر چند دلیلی بر پذیرش توبه نیست اما با وجود حربه های شیطانی به خصوص در آخرین لحظات عمر، اینکه در آن لحظه اجازه ی توبه داده شود خالی از شک نیست.

وی گفت: مسئله اساسی این است افرادی که این چنین پاسخ داده اند در آن لحظه با خدا مهربان اند لذا هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما بابغض خدا نمیریم.

به گفته رحمانی؛ تنها کسانی می توانند در آن زمان به دعا و استغفار مشغول شوند که حتی از دنیا دردل نداشته و محبت خدا را بیش از محبت این دنیا طلب کرده باشند.

می دانم که می آئی اما با یک هدیه از رحمت و عفو خدا، یاورم می شوی.

دلم از معجزه هایت می لرزد و خدا نزدیک تر است./ل
برچسب ها: قصه ، خاک ، طعم ، تلخی ، شیرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار