توسعه پرورش مرغ آرین و جایگزینی آن با نژادهای پرورشی موجود گامی تاثیرگذار در تامین نیاز کشور به گوشت مرغ است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،مدیرکل دفترطیور،کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی در مجمع معاونان بهبود تولیدات دامی کشور در ساری گفت:تأمین مرغ و تولید اجداد از مهمترین مسائل توسعه صنعت طیور کشور با توجه به تحریم دشمن به شمار می آید و باید با جایگزین کردن نژاد مرغ آرین که حلقه تولید آن از جوجه یکروزه تا مرغ مادر کشور موجود است برای تامین نیاز مردم به گوشت در مبارزه با تحریم گام برداریم.

ترکاشوند بابیان اینکه در سال های گذشته نژادهای گوشتی دیگری که جوجه یکروزه آن در کشور موجود نیست باید از انحصاری شدن پرورش یک نژاد خاص مرغ جلوگیری کنیم،افزود: گشترش پرورش نژاد آرین ضروری است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این همایش به جایگاه نخست مازندران در زنجیره پرورش وعرضه گوشت مرغ در کشور اشاره و تصریح کرد:چرخه پرورش کامل طیور هم اکنون در مازندران که پشتوانه صنعت طیور استان است در تحریم ها توانست با تأمین جوجه یکروزه نقشی اساسی را در برابر تحریم بردارد.

عظیمی با اشاره به تولید گوشت قرمز گفت:خودکفایی در تولید علوفه دام های استان از برنامه های راهبردی کشاورزی استان است وهم اکنون با وجود تولید علوفه در 65 هزارهکتار ورتبه دوم کشوری،در سیلاژعلوفه اقدامات اساسی باید صورت بگیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران هم به تولید سالانه 200 هزار تن گوشت سفید و286 میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران اشاره کرد و بر اصلاح ساختار مرغداری ها و دامداری های استان تأکید کرد./س

برچسب ها: پرورش ، مرغ ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.