رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از برگزاری 18 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در زمستان امسال در دانشگاه‌های سطح استان خبر داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رضا زارعی در همدان اظهار داشت: در حال حاضر پنج مرکز ASD در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد همدان، ملایر، صنعتی همدان و دانشکده‌های مهندسی و کشاورزی دانشگاه بوعلی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: مراکز ASD یا جوار دانشگاهی ویژه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محل دانشگاه هستند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: این مراکز با هدف اجرای دوره‌های آموزشی مبتنی بر مهارت‌های حرفه‌ای و بالاخص آموزش نرم‌افزارهای مرتبط به دانشجویان و به منظور دستیابی ایشان به شغل مناسب در بازار کار ایجاد شده است.

وی در خصوص دوره‌های برگزارشده در سه ماهه چهارم ویژه دانشجویان اظهار داشت: طراحی و محاسبات قطعات استاندارد با Inventor، کار با نرم‌افزار سه­بعدی طراحی­ مسیر Auto desk Civil Design 3D، طراح و آنالیز سازه با SAP و طراح مقدماتی صفحات WEB در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و  تحلیلگر و طراح سازه‌های سه بعدی با برنامه ETABS، کارآفرینی رویکرد KAB سطح مقدماتی، کارور MATLAB، نصب سیستم‌های دزدگیر و دوربین مدار بسته، نصب سیستم اعلام حریق و نصب درب‌های اتوماتیک در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در این مدت آموزش داده شده است.

زارعی ادامه داد: کارور font>font>SOLID WORKS، کارور دستگاه GPS در علوم کشاورزی و منابع طبیعی، کارور سیستم اطلاعات جغرافیایی ARC GIS با نرم­افزار GIS، تحلیلگر CATIA ADVANCE در دانشکده کشاورزی و دوره های آموزشی کارور AUTO CAD، متصدی متره و برآورد درجه 1، تحلیلگر و طراح پی با برنامه Safe و تحلیلگر ANSYS در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی سینا ارائه شد.

وی به برگزاری دوره‌های کارور PHOTOSHOP، طراحی برد مدار چاپی مدارات الکترونیک با نرم افزار Proteus در دانشگاه صنعتی همدان و کارور ILLUSTRATOR  در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و بیان داشت: دوره‌های مهارتی ارائه شده از 20 تا 170 ساعت بوده و بیش از 200 دانشجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در سه ماهه چهارم امسال فرا گرفتند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در سال آینده نیز آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان در این پنج مرکز ارائه خواهد شد.

وی در پایان گفت: شروع کلاس‌ها از 14 تا 17 فروردین ماه در دانشگاه‌های مختلف است.
برچسب ها: فنی ، حرفه ای ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.