با آغاز اجرایی شدن قانون کاهش هزینه های عمومی که قرار است در کل کشور آمریکا اجرایی شود ، اداره مهاجرت آمریکادر اقدامی تعجب برانگیز هزاران مهاجر غیرقانونی خطرناک را آزاد کرده است. مقاله زیر از واشنگتن تایمز به بررسی این تصمیم می پردازد:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن تایمز، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ کاری در مقابل تصمیم اداره مهاجرت برای آزادکردن مهاجران غیرقانونی که در آستانه اخراج از آمریکا هستند ، نمی تواند انجام دهد. 

اداره مهاجرت آمریکا یا ICE روز سه شنبه اعلام کرد که به علت مشکلات مالی و همچنین صرفه جویی در هزینه ها در آستانه اجرای قانون کاهش هزینه های عمومی ، مجبور است تعدادی از مهاجران غیرقانونی را آزاد کند.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد این تصمیمی است که مدیران اداره مهاجرت بدون هماهنگی با کاخ سفید گرفته اند و دلیل آن هم عدم اطمینان از مسائل مالی در آستانه اجرای قانون کاهش هزینه های عمومی در کل کشور است.

کارنی نگفت که آیا به هر حال کاخ سفید با این تصمیم موافق بوده است یا خیر اما به نظر می رسد کاخ سفید از این تصمیم حمایت کرده است . اما گفت که هنوز همه مهاجران غیرقانونی آزادشده در برنامه اخراج از آمریکا قرار دارند و هنوز تحت کنترل و نظارت اداره مهاجرت می باشند . چه با تجهیزات الکترونیکی و چه با مراجعه منظم حضوری به اداره مهاجرت.

کارنی می گوید هزینه های این طرح از نگهداشتن هزاران مهاجران در زندان و یا مراکز نگهداری کمتر است و گفت که این تصمیم می تواند اداره مهاجرت را در سرپا نگهداشتن خود در طول برنامه کاهش هزینه های عمومی که در سرتاسر کشور از روز جمعه اجرا خواهد شد ، کمک کند.

اما نکته این جاست که کاخ سفید اعلام نکرد که چرا آزادی این مهاجران غیرقانونی قبل از شروع قانون کاهش هزینه ها انجام شده است؟

روز سه شنبه اداره مهاجرت آمریکا که تحت نظر وزارت امنیت داخلی است اعلام کرد که در قانون نگهداشتن مهاجران غیرقانونی درزندان و سایر مراکز نگهداری تجدید نظر خواهد کرد . درهمین بیانیه اعلام شد که اداره مهاجرت قصد دارد چند صد مهاجر غیرقانونی که خطر و جرم کمتری داشته و برای در زندان ماندن از اولویت کمتری برخوردارند  و می توانند آزاد شوند را رها کند.

در سال 2012 اداره مهاجرت حدود 34 هزار مهاجر غیرقانونی را تحت بازداشت داشته است . حالا مایکل تی مک کائل رئیس کمیته امنیت داخلی وزارتخانه اعلام کرده که با این طرح تعداد مهاجران غیرقانونی در مراکز نگهداری به 773/30 هزار نفر رسیده است.

او در عین حال اعلام کرد که این کار یک خلاف قانون آشکار است .

تصمیم برای آزادسازی برخی از مهاجران غیرقانونی، واکنش های متفاوتي را از هر دو سمت موافق و مخالف مهاجرت ها برانگیخته است . کسانی که حامیان حقوق مهاجران هستند می گویند این که اداره مهاجرت اعلام کرده که عده ای از مهاجران را که برای ماندن در زندان از اولویت کمتری برخوردارندرا آزاد خواهدکرد نشان می دهد که سیاست اوباما در قبال مهاجران بسیار تندوخشن بوده است . از سوی دیگر جمهوریخواهان در کنگره اعلام کرده اند که آزادکردن این تعدادمهاجر غیرقانونی باعث افزایش جرم وجنایت در خیابان های آمریکا خواهد شد .

باب گودلات رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان از ویرجینیا گفت که مهاجرانی که آزاد شده اند هزاران نفر هستند که برخی از آنها جرم و جنایت های سنگین مرتکب شده اند.

این درحالی است که مک کائل به اداره مهاجرت نامه نوشته و از این اداره خواسته است نام و مشخصات ، جرم و محل دستگیری اولیه آنها را به طور دقیق اعلام کند و بگوید که با چه تجهیزات و یا راهکاری آنها را کنترل خواهد کرد.

در این بحبوحه ، یکی از مسئولان ارشد اداره مهاجرت که مسئول مستقیم دستگیری و اخراج مهاجران غیرقانونی بوده به طور غیرمنتظره اعلام بازنشستگی کرده است . این خبر را آسوشیتدپرس طی نامه ای که به دست آورده اعلام کرده است . اداره مهاجرت اعلام کرده که این فرد هفته ها قبل به رئیس اش گفته بوده که می خواهد بازنشسته شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار