مشهد/

پرورش بیش از 2 میلیون 400 هزار قطعه مرغ گوشتی در شهرستان خواف

رئیس شبکه دامپزشکی خواف گفت :پرورش بیش از2 میلیون 400 هزار قطعه مرغ گوشتی امسال در مرغداری های شهرستان مرزی خواف پرورش یافته و به بازار مصرف روانه شده است .

                         

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمد احمدی خاطر نشان کرد : 26 واحد صنعتی فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی است که در حال حاضر بیش از 20 واحد دیگر در حال احداث و تجهیز بوده که در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع خواهد کرد که به طور کلی برای 104 موقعیت کاری به وجود آمده است.

وی افزود:صنعت مرغداری به علت تولید گوشت ارزان قیمت جایگاه ویژه ای در کشور دارد و دولت نیز با راهکارهای ویژه ای از جمله اختصاص سوخت رایانه ای و همچنین بودجه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت پوشش بیمه واحدهاِ خرید تضمینی مرغ و تلاشی برای تامین نهادهای مورد نیاز این صنعت را حمایت می کند .

احمدی تصریح کرد :بسیاری از فعالیت ها بهداشتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان خواف انجام می پذیرد که ثمره آن ایجاد محیطی مناسب برای پرورش مرغ در شهرستان می باشد

 بخش خصوصی دامپزشکی نیز در زمینه واکسیناسیون تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماری های طیور فعالیت داشته و دانش فنی خود را جهت حمایت از این صنعت مهم به کار می گیرد./س

 

برچسب ها: پرورش ، مرغ ، گوشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.