معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری از فعالیت یك هزار و 208 سمن در حوزه‌های فرهنگی و درمان معتادین در كشور خبر داد.



'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان، بابك دین‌پرست' در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان گفت: امسال اختیار توزیع اعتبارات بر اساس فعالیت سمن‌ها به استان‌ها واگذار شده است كه مدیران استانی در این مورد باید توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین سند حمایت از معتادین بهبودیافته از سوی ریاست جمهوری، از راه اندازی تعاونی فراگیر ملی به منظور روان‌سازی اشتغالزایی معتادین بهبود یافته خبر داد و خاطرنشان كرد: اختصاص پنج درصد از اعتبار اشتغال كشور برای اشتغال معتادین بهبودیافته در بودجه سال 92 لحاظ شده است.

وی با اشاره به وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در زمینه آموزش معتادین زندانی، یادآور شد: این سازمان موظف است سالانه 25 هزار معتاد بهبودیافته را آموزش دهد.

دین‌پرست اضافه كرد: 400 هزار بهبودیافته از اعتیاد در كشور وجود دارد كه نیاز به اجرای طرح‌هایی برای اشتغال و مسكن دارند.

وی برخورد با مراكز غیرمجاز درمان معتادین را از برنامه‌های جدی ستاد مبارزه با موادمخدر كشور عنوان و تصریح كرد: دستور برخورد با این مراكز آذر امسال ابلاغ شد كه در آن زمان 884 مركز غیرمجاز در كشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: با اجرای این دستور 184 مركز بسته شد و 72 مركز نیز در حال گذران فرآیند برای دریافت مجوزهای لازم هستند.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری وضعیت استان سمنان در خصوص میزان اعتیاد را دور از حد خطر عنوان كرد و افزود: بر اساس نتیجه طرح شیوع‌سنجی اجرا شده در سال گذشته، این استان در رتبه 15 كشور قرار دارد../س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.