رئیس اداره نگهداری راه‌ و ابنیه فنی خراسان‌رضوی از ساماندهی 90 نقطه پر حادثه از جاده های استان را خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین‌ غلام‌زاده  در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مرمت اساسی چهار دستگاه پل‌ بزرگ حوزه استحفاظی و 325 دستگاه پل‌ کوچک، به همت کارشناسان این اداره و راهداران پر تلاش خراسان‌رضوی انجام‌ شده ‌است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی 90 نقطه پر حادثه با اقدامات کم‌هزینه مهندسی، رفع 25 نقطه پرحادثه با اقدامات زودبازده و درزگیری رویه راه‌های آسیب‌دیده با قیر پلیمری به‌طول 180 کیلومتر نیز در این دوره به انجام رسیده‌است.

غلام‌زاده یادآور شد: بهسازی، تعمیر و تجهیز 33 باب راهدارخانه به‌ منظور آمادگی در راهداری زمستانی، سرویس‌دهی به راهداران و اکیپ‌های برف‌روبی و پذیرایی از مسافران در راه مانده در فصل زمستان، از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌ و ابنیه فنی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی به ساماندهی 25 تقاطع در راه‌های بین‌شهری استان اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت، عملیات ترمیم رویه و اجرای سیل‌کت و ماسه آسفالت به‌طول 200 کیلومتر، در راه‌های خراسان‌رضوی انجام شده ‌است.

 وی تصریح کرد: هزار و 500 متر مکعب ریزش‌برداری، 150 هزارمترمربع تسطیح و تنظیم شانه‌ها، 310 کیلومتر عملیات تنظیم شیب شیروانی (در هر طرف) و تسطیح حریم قانونی راه به میزان 3 میلیون و 700 هزار مترمربع، در این مدت در حوزه استحفاظی راه‌های خراسان‌رضوی اجرا شده‌ است.

رئیس اداره نگهداری راه‌ و ابنیه فنی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای 240 کیلومتر ترمیم و تنظیم قنوها، هشت کیلومتر مرمت و تسطیح و شن‌ریزی راه‌های شنی و اجرای 300 مترمکعب عملیات خاکی از اقدامات مهم این دوره به شمار می‌رود.

غلام‌زاده افزود: عملیات ماسه‌روبی به میزان 300 مترمکعب، ساماندهی دو مورد تقاطع‌های اصلی به فرعی و اجرای 120 هزار مترمربع انواع روکش آسفالت گرم (لایه توپکا) در محورها، از دیگر اقدامات این اداره در 9 ماه ابتدایی سال محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: ضمن اینکه در این دوره، 17هزار و 500 مترمربع لکه‌گیری هندسی، 21 هزار مترمربع سیل‌کت و 61 هزار مترمربع تک‌کت درطول راه‌های خراسان‌رضوی انجام‌ شده‌ است/س 

 


برچسب ها: ساماندهی ، راه ، خطرناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.