"برادلي مانينگ" سرباز آمريكائي كه بدليل افشا اسناد طبقه بندي شده جنايات نيروهاي نظامي آمريكائي در سايت افشاگر "ويكي ليكس" بازداشت شده امروز در دادگاه خود متن دفاعيه اي را خواهد خواند كه در بخشي از آن مجبور شده تا خود را به عنوان مقصر معرفي نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه ، در بخشي از اين دفاعيه طولاني آمده است "من كاري كردم كه منجر به ايجاد جنجال و بحث در مورد نقش نيروهاي نظامي ما و بطور كلي در مورد سياست خارجي كشورمان شد." دادگاه امروز به رياست قاضي "فورت ميد" برگزار خواهد شد. متن اين بيانيه كه امروز در دادگاه قرائت خواهد شد نشان از آن دارد كه طبق توطئه اي از پيش طراحي شده قرار است تا در اين دادگاه نمايشي مانينگ به دليل افشاي حقائقي در مورد جنايات نظاميان آمريكائي نقش "مقصر" را ايفا نمايد.
مانينگ به دليل افشا صدها سند درمورد شكنجه و جنايات نظاميان آمريكائي در جريان اشغال عراق و افغانستان از سوي نيروهاي آمريكائي بازداشت شده است. او با 22 اتهام مواجه شده كه شديدترين آنها "كمك به دشمن" است و در صورت اثبات مي تواند حبس ابد را براي وي در بر داشته باشد. وي همچنين به ارتكاب جرائمي از جمله سوء استفاده از رايانه دولتي و استراق سمع نيز متهم شده است و اين اتهامات در دادگاه امروز وي مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت . 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار