هکرهای ناشناس سیستم های رایانه ای ده ها اداره دولتی در اروپا را هدف حملات خود قرار داده اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته محققان، این حملات با تکیه بر نقطه ضعف امنیتی نرم افزارهای ساخت شرکت ادوب صورت گرفته است.

شرکت نرم افزارهای امنیتی روسیه موسوم به کاسپرسکی و شرکت امنیتی مجارستان موسوم به کریسیس گفتند هدف این حملات رایانه های دولتی در جمهوری چک، ایرلند، پرتغال و رومانی بوده است.

آنها همچنین گفتند یک اندیشکده، یک موسسه تحقیقاتی و یک مرکز خدمات درمانی در آمریکا و نیز یک مرکز مهم تحقیقاتی در مجارستان و برخی نهادهای دولتی در بلژیک و اکراین نیز در این حمله هکری هدف قرار گرفته و به بدافزارهای رایانه ای آلوده شده اند که مینی دوک نام دارند.

به گفته محققان بدافزار مینی دوک برای مقاصد جاسوسی طراحی شده است. کرت بومگارتنر، کارشناس شرکت کاسپرسکی گفت این حمله هکری در نوع خود بی نظیر بوده است و کاملا با نمونه های سابق متفاوت است.

کارشناسان همچنین گفته اند پیچیدگی بدافزار طراحی شده و ماهیت اهداف مورد هجوم در حدی است که فقط می تواند کار یک گروه دولتی باشد.

به گزارش  در حمله مزبور، اسناد پی دی اف آلوده به بدافزار مزبور برای رایانه هدف ارسال می شده و با تکیه بر نقاط ضعف نرم افزار ادوب آکروبات ریدر به درون رایانه نفوذ می کرده است.

برچسب ها: هکر ، حمله ، رایانه ، اروپا ، hacker
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار