جلسه شوراي اداري استان گلستان در جمع ميهمانانی از قوه قضاييه و آیت الله آملی لاریجانی رئيس دستگاه قضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان گلستان؛ طاهري نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري استان گلستان که در جمع ميهمانان قوه قضاييه و رئيس دستگاه قضا برگزار شد، با اشاره به تلاش دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد اقتصادي كشور اظهار داشت: برخورد جدي دستگاه قضايي با مفسدان اقتصادي به خصوص مفسدان بزرگ اقتصادي پرونده 3 هزار ميليارد توماني موجب اعتمادسازي بيشتر مردم به مسئولان دستگاه قضا شده است.

وي ادامه داد: همچنين برخوردهاي قاطع ديگر دستگاه قضا از جمله برخورد با اراذل و اوباش موجب ايجاد اميد در بين جوانان و ايجاد امنيت در خانواده‌ها و شهرها شده است.

اين نماينده مجلس با اشاره به پرونده هاي زمين‌خواري در استان گلستان گفت:‌برخي پرونده‌هاي بزرگ همانند غارت جنگل كه در استان گلستان وجود دارد بايد دستگاه قضا به اين موضوع ورود پيدا كرده و به طور جد برخورد كند.

طاهري با اشاره به ايجاد دادگاه‌هاي جديد در برخي شهرهاي استان گلستان خاطرنشان كرد: دادگاه‌هايي كه جديدا در برخي شهرستان‌هاي استان گلستان ايجاد شده فاصله‌هاي نسبتا دوري به همديگر دارند و مردم براي مراجعه و انجام كارهاي دادرسي خود به اين دادگاه‌ها دچار مشكل هستند، لذا از رياست عالي دستگاه قضا تقاضا داريم در ايجاد دادگاه‌هاي جديد در اين استان اقدام كنند.

وي با بيان اينكه در برخي شهرهاي استان گلستان قتل‌هايي در گذشته‌هاي دور رخ داده تاكيد كرد: با توجه به پرونده‌ قتل‌هاي گذشته در برخي شهرها اما هنوز نتايج آنها به دست نيامده و حكمي در اين رابطه صادر نشده است لذا از رئيس دستگاه قضا تقاضا داريم در اجراي سريعتر اين پرونده‌ها اقدام كنند.

نماينده مردم گرگان در مجلس همچنين با اشاره به برخي مشكلات مردم استان گلستان در رابطه با سندهاي زمين‌هاي آنها اظهار داشت: با توجه به سركشي نمايندگان استان گلستان و ديدار با مردم همچنان همانند گذشته مردم اين منطقه از داشتن سند براي زمين‌هاي خود محرومند لذا از مجموعه قوه قضاييه انتظار مي‌رود كه در اين امر ورود پيدا كند تا هر چه سريعتر مشكلات مردم اين منطقه رفع گردد.

در ادامه اين نشست نيز جواد قناعت استاندار گلستان با اشاره به پاسخگويي مناسب مسئولان قوه قضاييه به مردم گفت: پاسخگويي مطلوب مسئولان قوه قضاييه در اين استان به مردم موجب افزايش دلبستگي مسئولان قضايي با مردم شده لذا در طول چند سال اخير شاهد تعامل بيشتر مسئولان و مجموعه اين بخش با مردم بوديم.

وي با بيان اينكه در اين استان بيش از 15 قوم زندگي مي‌كنند،‌ افزود: حضور رئيس دستگاه قضا موجب تعامل هر چه بهتر قوميت‌هاي اين استان مي‌شود زيرا تعامل دستگاه‌هاي اجرايي با مراجع قضايي موجب تسهيل در اجراي امور مردم خواهد شد.

استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه در طول چند سال اخير فعاليت‌هاي مناسبي در زمينه تعامل هر چه بيشتر مسئولان قضايي و دستگاه‌هاي اجرايي انجام شده است عنوان كرد: با برگزاري جلسات شوراي تامين در استان و همچنين با برگزاري اين نشست در 14 شهرستان شاهد افزايش تعامل بين مسئولان دستگاه قضا با مديران اجرايي بوديم.

قناعت با بيان اينكه استان گلستان به دليل داشتن قوميت‌هاي متفاوت گاهی در برگزاري انتخابات داراي حساسيت‌هاي خاصي مي‌شد، تاكيد كرد:‌ به دليل افزايش سطح تعاملات مناسب مراجع قضايي با مردم در طول چند سال اخير اين مشكل شهرستان به طور كامل حل شده است.

وي با اشاره به اينكه كار و تلاش دستگا‌ه‌هاي اجرايي با توجه به سخنان رئيس‌جمهوري تا آخرين لحظات عمر دولت ادامه خواهد داشت، بيان كرد:‌ حركت در مسير توسعه استان با توجه به نقشه راه همچنان مورد تاكيد تمام مسئولان اجرايي خواهد بود.

استاندار گلستان در خصوص برگزاري انتخابات آتي رياست جمهوري در اين استان گفت: اين استان آمادگي كامل براي برگزاري انتخابات خرداد 92 با ايجاد بسترهاي لازم را دارد لذا با توجه به اين مهم تمام امكانات لازم در جهت برگزاري يك انتخابات باشكوه در اين استان فراهم است.

انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار