تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز، ليگ قهرمانان آسيا را با قدرت شروع کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، تراکتورسازي تبريز که اولين حضور خود در ليگ قهرمانان آسيا را تجربه مي‌کند، گام اول را محکم برداشت و موفق شد الجزيره امارات را 3 بر 1 شکست دهد، نتيجه‌‌اي که روحيه بسيار خوبي براي استقلال و سپاهان بود تا ليگ قهرمانان آسيا را با انگيزه‌اي بالا آغاز کنند و بتوانند در قطر و اصفهان نتايج مطلوبي کسب کنند.
شاگردان اوليويرا در تبريز دست به کار بزرگي زدند و الجزيره مدعي و قدرتمند را در هم کوبيدند تا هم در گام اول 3 امتياز را کسب کنند و هم قدرت فوتبال ايران را يک با ديگر به رخ بکشند. نکته مهم و حائز اهميت در اين ديدار اين بود که تراکتورسازي تبريز نشان داد به بلوغ تاکنيکي لازم براي حضور در تورنمنت بزرگي همچون ليگ قهرمانان آسيا رسيده است و دستورات تاکتيکي کادر فني‌اش را به خوبي اجرا کرد تا در گام اول پيروز و سربلند صعود کرده و اميدوارانه در بازيهاي بعدي‌اش شرکت کند.
قبل از اين ديدار شاگردان اوليويرا مشکلات داخلي زيادي داشتند و در آخرين بازي خود در ليگ برتر ختي بر سر زدن پنالتي هم در زمين با يکديگر درگير شدند اما ديدار با الجزيره حکايت ديگري داشت و باعث شد قرمزپوشان تبريزي متعد و همدل شده و حريف اماراتي را با تنيجه‌اي بسيار خوب شکست دهند.
هر چند تراکتورسازي قبل از اين ديدار دچار مشکلات داخلي شده بود و معضلات مالي هم گريبان اين تيم خوب و پرطرفدار را گرفته بود اما شاگردان توني اوليويرا با فراموش کردن تمان مشکلات ريز و درشتي که داشتند، موفق شدند با ارائه يک بازي خوب و هجومي الجزيره امارات را در هم بکوبند و گام اول را محکم بردارند. در اين ميان بايد به نقش مديريت باشگاه هم اشاره کرد که اين مدت کوتاه توانسته بود وفاق و همدلي لازم را در بين بازيکنان ايجاد کند و تراکتورسازي بدون توجه به حواشي، يک بازي روان و رو به جلو را به نمايش گذاشت و موفق شد اولين 3 امتياز را در اولين ديدار آسيايي خود بردارد.
اتفاق جالب ديگر که نبايد از کنار آن به راحتي گذشت حضور هواداران پرشور تراکتورسازي در استاديوم بود.
هوادارن تراکتورسازي در چند سال اخير در ليگ ايران براي تيم شهرستان سنگ تمام گذاشته‌اند و يک فرهنگ خاص را در فوتبال کشورمان ايجاد کرده‌اند به طوري که تراکتورسازي در چند فصل اخير در هيچ ديداري تنها نبوده و حتي در خانه حريف هم به حدي طدفدار داشته که انگار ميزبان است. اين اتفاق ميمون و مبارک در ليگ قهرمانان آسيا هم ادامه داشت به طوري که تمام سکوهاي ورزشگاه يادگار امام (ره) شهر تبريز به تسخير هواداران تراکتورسازي درآمد با الجزيره امارات قبل از ورود به زمين خودش را ببازد و درون زمين هم نتيجه را واگذار کرد.
مردم تبريز و هواداران دو آتشه تراکتوسازي در اين ديدار نشان دادند که ارزش و اهميت ليگ قرمانان آسيا را به خوبي درک کرده‌اند و با حمايت کامل و قاطع خود از اوليويرا و شاگردانش فرهنگ خاص خود را به فوتبال آسيا هم معرفي کردند. با اين اتفاق بزرگ، امروز فوتبال آسيا هم احساس خطر خواهد کرد چرا که حريفان تراکتورسازي به خوبي مي‌دانند که براي مقابله با اين تيم بزرگ و ريشه‌دار بايد در ورزشگاهي مخوف به ميدان بروند، جايي که همواره بيش از 70 هزار نفر به حمايت از قرمزپوشان تبريزي مي‌پردازند و استاديون را براي حريفان به جهنم تبديل خواهند کرد.
امروز تراکتورسازي نماينده فوتبال ايران در آسيا است آن هم با فرهنگي خاص، فرهنگي که از اعماق وجود هوادارانش سرچشمه مي‌گيرد و به حمايت از اين تيم ريشه‌دار و قديمي مي‌پردازد. عشق به تراکتورسازي در قلب تمان آذري زبان‌ها وجود دارد و مردم خطه آذربايجان با شور و حال وصف ناپذيري به حمايت از اين مجموعه دوست داشتني مي‌پردازند.
تراکتورسازي امروز به يک قطب جديد د رفوتبال ايران تبديل شده اما اين پايان کار آنها نخواهد بود چرا که تراکتورسازان نشان دادند که مي‌خواهند از مرزهاي ايران فراتر بروند و در گستره فوتبال آسيا نام خود را مطرح کنند و عظمت و بزرگي خودشان را به رخ فوتبال قاره کهن بکشند.
بدون ترديد تراکتورسازي با امکانات خوب و هواداران عاشقي که دارد، توان تبديل شدن به يک قطب جديد در فوتبال آيا را دارد به شرطي که پتانسيل عظيم اين مجموعه به درستي مديريت و حمايت شود و در مسير پيشرفت قرار بگيرد.
تراکتورسازي تبريز در آغاز راه ليگ قهرمانان آسيا است. آسيا براي اوليويرا و شادگردانش به خوبي شروع شد اما اين تازه اول کار است و مجموعه بزرگ تراکتورسازان تبريزي بايد تلاش کنند تا روند خوبي در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشند و بتوانند با کسب نتايج خوب در بازيهاي آينده، از گروه خود صعود کنند تا بزرگي و عظمت خود را بهرخ فوتبال قاره کهن بکشند. تراکتورسازي بايد ثابت کند که پيروزي مقابل الجزيره امارات يک جرقه نبوده و آنها قابليت و توانايي رقابت با ديگر تيم‌هاي آسيايي را دارند و مي‌توانند در سطح اول قاره آسيا حرفهاي زيادي براي گفتن داشته باشند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جباری یوسف
۲۲:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۲۱:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
ياشاسين تراختور.
هركس به اندازه لياقتش به بزرگي ميرسد.
اين حق تراكتوراست كه به جهان چيره شود....
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۳:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
یاشاسون تراختور و تراختور سونلری.
ما همیشه پشت سر تیممان هستیم و خواهیم ماند.
حتی اگر نتیجه ی مطلوب را هم نگیرد.
آخرین اخبار