داور بخش گرافیک پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با اشاره به موضوعی برگزار شدن این دوره از جشنواره، این را یک رسم در تمام جشنواره‌های هنری دنیا دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تجسمی فجر، این طراح پیشکسوت گفت: در وهله اول باید بگویم استقبال از این بخش با توجه به تعداد آثار رسیده، بسیار خوب بود و ما تعدادی بالای هزار اثر را مورد ارزیابی قرار دادیم. در نهایت کمتر از 40 اثر را از نظر کیفی انتخاب کردیم که به گمانم این نشان دهنده اهمیت کیفیت برای هیات داوران در این دوره از جشنواره است. 
وی افزود: ما آثاری را انتخاب کردیم که از هر لحاظ قابلیت و شایستگی داشته باشند و در مجموع به نظر می‌رسد آثاری که انتخاب شده‌اند، از نظر اهمیت دادن به قالب و استفاده از بیان‌های تصویری در راستای موضوع مورد نظر جشنواره خوب عمل کردند. 
این هنرمند با اشاره به موضوعی برگزار شدن این دوره از جشنواره گفت: به نظر من در بسیاری از جشنواره‌ها دادن موضوع یک رسم است اما برخی مواقع این موضوع خوب از آب در می‌آید و برخی مواقع نه. اما باید بگویم با اصل قضیه و موضوعی برگزار شدن جشنواره فجر مخالفتی ندارم و حتی در مواردی موافق هم هستم زیرا می توان محک خوبی برای عیارسنجی طراح باشد.
اسدالهی ادامه داد: باید بپذیریم آثاری که به نوعی آرمان‌گرایانه و مفهومی است ، ایده پردازی پیرامون آن برای طراح سخت است. اینکه یک طراح بتواند برای چنین موضوعاتی اثری خلق کند، باید بیانی واضح و در عین حال غنی داشته باشد. همچنین اثر باید در ایده و تکنیک نو و بدیع باشند که در مجموع این مسئله سخت است. اما آثاری که به نمایشگاه پنجمین جشنواره تجسمی فجر راه یافت از همه این نظرها قابل اعتناست و مهم‌تر اینکه در ایجاد ارتباط با مخاطب موفق عمل کردند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار