فرمانده انتظامي آذربايجان غربي امروز در همايش تحليل و بررسي جرايم و آسيبهاي اجتماعي، ارتقاء فرهنگ عمومي، مدني و سياسي افراد جامعه را عاملي موثر در کاهش جرايم عنوان داشت.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي آذربايجان غربي  با اشاره به اينکه پيشگيري اجتماعي و غيرکيفري موثرترين راهکار براي کاهش آسيبهاي اجتماعي است، گفت: کشورمان سرشار از ظرفيتها و موقعيتهاي بالقوه فرهنگي، اجتماعي و ديني است که با بهره گيري مناسب از آنها مي توان به جامعه اي آرماني با کمترين جرايم دست يافت. 
سردار "شرفي" مشارکت و دخالت جدي مردم در تامين امنيت و پيشگيري از جرايم را ضروري دانست و افزود: سمت و سوي پليس در پيشگيري از وقوع جرايم جلب مشارکت آحاد مردم و دستگاههاي دولتي و غيردولتي است. 
وي با بيان اينکه مجموعه انتظامي استان با برنامه ريزي هاي دقيق و به صورت کاملا پژوهشي و علمي با هدف فرهنگ سازي و آموزش همگاني وارد مسائل اجتماعي شده است، اظهار داشت: اگر فرهنگ عمومي، مدني و سياسي افراد جامعه بالا رود شاهد کاهش جرايم در جامعه خواهيم بود. 
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه پژوهشگران و نخبگان علمي نقش بارزي مي توانند در کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي از خود ايفاء کنند تصريح کرد: بهره گيري از دستاوردهاي علمي اين قشر فرهيخته و اجرايي کردن آنها در برنامه هاي کاري دستگاههاي دولتي و غيردولتي سبب خواهد شد شاهد امنيت پايدار در سطح جامعه باشيم. 
سردار "شرفي" تقويت بنيه اعتقادي و ايماني خانواده ها را از مهمترين عوامل اثربخش در مقابله با آسيبهاي اجتماعي دانست و اضافه کرد: نهاد خانواده نقش مهمي در پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي جامعه دارد و نقش پدر و مادر در سلامت خانواده و اجتماع تعيين کننده بوده و هر قدر روابط دوستانه عاطفي والدين با فرزندان بيشتر باشد در رشد اجتماعي آنها تاثيرگذار خواهد بود. 
وي همچنين عمل به فريضه امر به معروف و نهي از منکر را در تحقق امنيت اجتماعي پايدار بسيار موثر دانست و تصريح کرد: ريشه بسياري از جرايم موجود در جامعه ناشي از عدم آگاهي شهروندان مي باشد لذا بايستي همه دستگاهها و صاحبنظران و انديشمندان در راستاي ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه بيش از پيش تلاش کنند. 
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي در پايان با اشاره به اينکه ماموران خدوم انتظامي آذربايجان غربي با بکارگيري حداکثر توان و ظرفيتهاي موجود موفق شده اند 27 تن انواع مواد مخدر را در سالجاري کشف و ضبط نمايند خاطرنشان کرد: مبارزه و مقابله با معضل شوم اعتياد امري است که نيازمند يک عزم ملي بوده و ايجاب مي نمايد کليه مسئولان و آحاد مردم در ريشه کن کردن اين بلاي خانمان سوز پاي کار آيند./ف
برچسب ها: جرایم ، فرهنگ ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.