احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان یکی از بازیکنان حاضر در مسابقات شطرنج بین المللی جام فجر محسوب می شود.

احسان قائم مقامی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات بین المللی شطرنج بالا نیست اما به طور کلی باید بگویم که شطرنجبازان داخلی از نظر فنی رشد قابل توجه و محسوسی داشته اند.
 
استاد بزرگ شطرنج کشورمان تصریح کرد: استقبال چندان خوبی از این دوره از مسابقات جام فجر نشده است و به لحاظ کیفی همانند مسابقات سنوات گذشته نیست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این مسابقات شاهد رشد فنی قابل توجه شطرنجبازان داخلی هستیم این امر نوید بخش روزهای خوب برای سطرنج ایران در آینده ای نزدیک است.

قائم مقامی گفت: بالا رفتن قیمت ارز باعث شد تا جایزه هشت هزار دلاری نفر اول مسابقات سال قبل در رقابت های جام فجر امسال به 2500 دلار کاهش تعداد شرکت کنندگان خارجی شده است زیرا آنها وقتی شرایط و امکانات خاص در مسابقات حاکم نباشد در رقابت ها شرکت نمی کنند.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان در ادامه اظهار داشت: به طور کلی از عملکردم در این دوره از مسابقات راضی نیستم، البته تا دور پنجم جام فجر با امتیاز کامل در جمع صدرنشینان حضور داشتم اما به خاطر ارائه بازی ضعیف در دور ششم مسابقات و پذیرفتن باخت از نظر روحی و روانی افت کردم و این مسئله در ادامه مسابقات تأثیرگذار بود و در دورهای بعدی سه مساوی متوالی بدست آوردم این امر باعث شده که هم اکنون در جدول رده بندی جایگاه خوبی نداشته باشم به طور کلی اوضاع خوبی ندارم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه خود را برای حضور در مسابقات بسیار مهمی آماده می کنم درحال حاضر درگیر کارهای اجراییآن هستم و این موضوع هم روی عملکردم تأثیر گذاشته است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار