رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود 80 هزار مرگ ـ 21 درصد مرگ و میر کشور ـ در کشور ناشی از عوامل محیطی رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران جوان ـ کاظم ندافی پیش از ظهر امروز در چهارمین جشنواره بهداشت محیط با بیان این مطلب افزود: در برنامه استراتژی که برای نظام سلامت کشور تعریف کردیم در نظر داریم که در سال ۱۴۰۴ بالاترین سطح سلامت را برای مردم در منطقه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود 80 هزار مرگ در کشور ما ناشی از عوامل محیطی که در محیط کار و اطراف وجود دارد رخ می دهد، افزود: این آمار 21 درصد از مرگ و میر کشور را به خود اختصاص داده در حالی که متوسط مرگ و میر ناشی از آلودگی محیطی در دنیا 15 تا 30 درصد است.

IT در خدمت بازرسان وزارت بهداشت

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به ایمنی و بهداشت مواد غذایی اشاره کرد و گفت: اگر چه وزارت بهداشت متولی این امر است اما نظارت با مکانیسم‌های قدیمی کاری دشوار است و باید تجهیزات بیشتر و به روز در اختیار بازرسان قرار گیرد و به خدمت گرفتن IT نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

ندافی ایجاد سامانه‌ای برای بازرسی‌ها را مفید عنوان کرد و گفت: از دو سال پیش در حال تهیه سامانه‌ای هستیم که کیفیت آب، وضعیت پرتوها و مواد غذایی و اماکن عمومی در این سامانه در لحظه ثبت می‌شود که می‌توان برای تصمیم‌گیری‌ها از آن استفاده کرد و مداخلات ما را بهبود می‌بخشد./س

برچسب ها: ندافی ، بهداشت ، محیط ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار