مدیرکل کل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: تقویت باورهای دینی و ملی امروزه از اصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آید و جزو وظایف اصلی ما در وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، ، حمید گرشاسبی در نخستین گردهمایی ملی جهاد، ایثار و شهادت که با حضور نماینده سازمان های مردم نهاد سراسر کشور در آبادان برگزار می شود، افزود: جهاد، ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و والاترین جایگاه ارزشی است که یک انسان متعهد می تواند به آن برسد.
وی تصریح کرد: ارج نهادن به این مفاهیم اثرگذار و حرکت آفرین قطعا فضای یک جامعه را به صورت گسترده ای تحت تاثیر قرار داده و بالاترین ثمرات و برکات را به همراه خواهد داشت.
گرشاسبی با اشاره به اینکه ایثارگری ها، رشادت ها و خدمات معنوی و ارزشمند شهدا و ایثارگران نباید فراموش شود تاکید کرد: ما باید این افتخار آفرینی ها را به نوجوانان و جوانان عزیز این مرز و بوم آنطور که شایسته است معرفی کنیم تا نوجوانان و جوانان ما با روحیه جهاد، ایثار و شهادت آشنا شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان افزود: نباید فراموش کرد که فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ما را در بر می گیرد. جهاد، ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی و شیعی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سال های انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس به روشنی آشکار گردید و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی و ایثار انسان ها در آن تبلور یافت.
گرشاسبی یکی از مهمترین رسالت های وزارت ورزش و جوانان را ارتقای فرهنگ اصیل اسلامی بین جوانان دانست و گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری، جهاد و شهادت یکی از شاخصه هایی است که باید برجسته شود. در این راستا گام های موثری در وزارت ورزش و جوانان برداشته شده و علاوه بر فعالیت ها و برنامه ریزیهای تخصصی برای جوانان ، شبکه ملی وارثون با محوریت جهاد، ایثار و شهادت راه اندازی شده و در این زمینه در روزهای نهم و دهم اسفندماه در شهرستان های آبادان و خرمشهر همایش هایی برگزار می شود. برای برگزاری این همایش بیش از 712 نفر ساعت فعالیت کارشناسی، جلسات، فعالیت دبیرخانه ای، طراحی و برنامه ریزی و پشتیبانی صورت گرفته است.
شایان ذکر است گردهمایی ملی جهاد، ایثار و شهادت و دوره تخصصی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در حوزه رسانه و فضای مجازی با حضور نمایندگان جوانان سازمان های مردم نهاد سراسر کشور نهم و دهم اسفندماه در آبادان برگزار می شود./ل
برچسب ها: اصلی ، مسائل ، فرهنگی ، دینی ، باور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار