عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه براساس قانون اساسی شخص رئیس جمهور باید لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، از غیب وی در روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس انتقاد کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی موظف به پرهیز از هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال الدین پیرمؤذن درنشست علنی مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی به نعمت وجودقانون برای همه اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید از جسارت یکی از همکاران کهبه خبرنگاران شریف مجلس و کشور صورت گرفت، عذرخواهی کنم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ۶ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی گفت: دولت جمهوری اسلامی موظف به پرهیز از هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصار است و براساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور کشور سوگند یاد کرده از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و بر مدار قانون رفتار کند.

وی با اشاره به اصل ۱۲۲ قانون اساسی بیان کرد: رئیس جمهور در حدود و اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی عهده دار است، در برابر ملت، رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: براساس ماده ۲۱۳ قانون برنامه پنجم، شخص رئیس جمهور مکلف است گزارش برنامه پنجم توسعه را همزمان با لایحه بودجه سالیانه تا ۱۵ آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه و خلاصه آن را نیز در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در مقطع حساس کنونی اقتصادی که کشور، از صدقه نفتی بی بهره و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، رئیس جمهور باید خودش بیاید و با بها دادن به قانون، به اندرزهای هشداردهنده مقام معظم رهبری، فقط و فقط منافع ملک و ملت را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اشاره کرد: مجلس روز سه شنبه به وزیر معرفی شده دولت رأی داد و با این کار لبیک خود به فرامین امام عصر را ثابت کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، تقدیم ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.