مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
صداي روسيه: مذاكرات "اميدوار كننده" هسته اي ايران و 1+5در جريان است
خبرگزاري دولتي "صداي روسيه" با ابراز خوش بيني نسبت به مذاكرات دور روزه هسته اي مقامات كشورمان با نمايندگان قدرتهاي جهاني عضو گروه 1+5 آغاز دور جديد مذاكرات را "اميدوار كننده" خوانده است.
توني بلر نخست وزير سابق انگليس بارديگر ادعاهاي خود را عليه كشورمان تكرار كرد.
جمعي از قانونگذاران آمريكائي قصد دارند تا امروز لايحه اي را به منظور افزايش تحريم هاي اقتصادي ضد ايراني به كنگره امريكا ارائه نمايند.
دور دوم مذاکرات هسته اي ايران و گروه پنج بعلاوه يک در آلماتي قزاقستان پايان يافت.
يکي از مذاکره کنندگان روسي در مذاکرات هسته اي گروه پنج به اضافه يک در قزاقستان اعلام کرد مذاکرات آلماتي در خصوص برنامه هسته اي ايران مفيد بوده است .
منابع خبري از ورود آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان به تهران تا ساعاتي ديگر گزارش دادند.
وزير امور خارجه تركيه بار ديگر بر حق ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي تاكيد كرد.
سعيد جليلي مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در كنفرانس خبري خود در آلماتي اظهار داشت غرب كمي به ديدگاه هاي ما نزديك شده و ما به اين موضوع با ديد مثبت مي نگريم.
با ادامه فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران ، پخش برنامه های شبکه العالم شامگاه امروز (چهارشنبه) از ماهواره "AB7”، متوقف می‌شود.
معاون وزير امور خارجه عراق گفت بغداد به آمريکايي ها اطلاع داده است عراق تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران و سوريه اجرا نخواهد کرد .
فعال آمريکايي تاکيد کرد نظاميگري آمريکا سياستهاي بلندمدت و ادامه دار است.
چهار خمپاره از سوي تروريستها به نزديکي دانشکده ادبيات در دمشق اصابت کرد.
آمریکا، بیانیه شورای امنیت درباره ضرورت تشکیل کمیته مستقل حقیقت یاب به منظور بررسی چگونگی شهادت "عرفات جرادات" اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را وتو کرد.
به دنبال کشف گوشت اسب در محصولات گوشتی قاره اروپا محققان اروپایی نیز با مطالعه کردن نمونه از محصولات قاره آفریقا به این نتیجه رسیدند که بیش از 68 درصد از محصولات گوشتی از قبیل همبرگر و سوسیس از گوشت الاغ و سایر جانوران غیرخوراکی تهیه شده اند.
وزارت اوقاف در بیانیه ای اعلام کرد بیش از 59 درصد از جوانان عربستان به سوی مفاسد اجتماعی کشیده اند و از آموزش و پرورش خواست نظارت بیشتری بر پوشش آنان داشته باشد.
دبيركل عتبات عاليات عراق از پايان يافتن عمليات نصب ضريح جديد امام حسين(ع) خبر داد.
مرکز آمار آلمان اعلام کرد حدود 250 هزار نفر بی خانمان در این کشور زندگی می کنند که انتظار می رود تا سال 2015 افزایش 15 درصدی داشته باشند.
روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون تاکید کرد: از ان جا که دولت قصد دارد از حجم بودجه های ادارات و وزارت خانه ها بکاهد، فروش اسلحه به کشورهای منطقه می تواند کاهش بودجه را حل کرده و به صنعت کشور کمک کند.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا در سومين بخش از سفر اروپايي خود ، در ديدار با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه درباره بحران در کشور مالي و همچنين درگيري ها در سوريه گفتگو کرد .
اعتراضات مردم بحرين در شهرهاي مختلف اين کشور همچنان ادامه دارد.
فرستاده هسته اي ارشد کره جنوبي روز به کره شمالي درمورد انجام دادن « اقدامات تحريک آميز » بيشتر هشدار داد .
هزينه هاي سنگين خروج يکباره نظاميان فرانسوي از افغانستان
براساس نتايج گزارش نخستين هيئت اطلاع رساني نمايندگان مجمع ملي فرانسه ، خروج نيروهاي فرانسوي از افغانستان موفقيت آميز است اما به سبب فقدان پيش بيني کافي با دهها ميليون يورو هزينه هاي اضافي همراه شده است.
دفتر ارشاد امروز در نشست هفتگی خود حمایت خود از شخصیتهای مستقل را در انتخابات آینده بررسی می کند.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا بارديگر اظهارات ضد ايراني خود را اين بار در فرانسه تكرار كرد.
سازمان خزانه داري ايتاليا براي تامين نيازهاي مالي دولت اين کشور، روز چهارشنبه شش و نيم ميليارد يورو اوراق قرضه با سررسيد هاي ميان مدت و دراز مدت منتشر کرد.
پنج افسر و سرباز مصري در سينا در حمله افراد مسلح زخمي شدند .


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار