فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: سیلوها و انبارهای موجود در شهرستان بیله‌سوار ظرفیت 40 درصد تولیدات ما را برای ذخیره‌سازی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رسول زیبانژاد افزود: هم در سیلوها و انبارهای بیله‌سوار و هم جعفرآباد سعی شده از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن برای ذخیره‌سازی و نگهداشت مناسب گندم استفاده شود، اما همچنان این ظرفیت پاسخگوی تولید زارعان و کشاورزان منطقه نیست.

فرماندار بیله‌سوار ضرورت مشارکت بخش خصوصی را در احداث سیلو و انبار و همچنین کارخانه‌های آردسازی یادآور شد و گفت: به رغم آن که تولید گندم در این منطقه از نوع مرغوب‌ترین گندم کشور است، اما شاهد ذخیره‌سازی این گندم در سیلو‌ و سایر انبارهای استان هستیم که در فصل خرید، حمل به سایر استان‌ها رونق می‌گیرد.

وی افزود: افزایش مراکز خرید و توسعه سیلو‌ها و انبارها می‌تواند زمینه‌ نگهداشت گندم تولید شده این منطقه را فراهم آورد تا ما در فصول مختلف محتاج سایر مناطق نباشیم.

زیبا نژاد ظرفیت تولید گندم در شهرستان بیله‌سوار را حدود 250 هزار تن اعلام کرد و گفت: تا زمانی که نتوانیم انبار سیلو و مراکز خرید مجهزی را راه‌اندازی کنیم، قطعاً قادر نخواهیم بود مشکلات و نارسایی‌های زارعان و کشاورزان را پاسخگو باشیم.

فرماندار بیله‌سوار در ادامه افزود: اگر بتوانیم به موقع این خرید و ذخیره‌سازی را انجام دهیم، دیگر نیازی به واردات گندم و یا تولید آرد نامرغوب نخواهیم داشت و بخش عظیمی از تولید برای مصرف یک ساله ذخیره‌سازی می‌شود./س

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، سیلوها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.