مدیرحفظ نباتات سازمان جهادكشاورزی استان كرمانشاه گفت: به منظور ردیابی و كنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز در سطح استان بویژه سن غلات، 52 شبكه مراقبت دولتی و 63 شبكه مراقبت بخش خصوصی در این سازمان تشكیل شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'فرهاد شریفی' افزود: بازدید از اماكن زمستان گذران نشان دهنده افزایش چهار برابری جمعیت آفت سن نسبت به سال قبل بوده كه تمهیدات لازم برای تامین سموم در سطح استان اندیشیده شده است.

وی اظهار كرد: تاكنون 40 هزار لیتر سم 'دلتامترین' به استان كرمانشاه وارد شده و هیچ مشكلی در خصوص تامین سم استان وجود ندارد.

وی با بیان اینكه تاكنون هیچ گزارشی در خصوص ریزش سن و یا وجود بیماری زنگ در مزارع استان دریافت نشده، از بازدید مستمر شش اكیپ از كارشناسان مدیریت حفظ نباتات از شهرستان های استان خبر داده و تاكید كرد كه گزارش های این بازدیدها به صورت روزانه تهیه و در اختیار رییس سازمان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه نیز گفت: با توجه به اهمیت حفظ دسترنج زارعین از آفات و امراض، باید تمام بخش ها حتی بخش های غیرمرتبط با ستاد سن استان همكاری لازم را با ستاد سن استان انجام داده تا بتوانیم از سن زدگی مزارع گندم جلوگیری نماییم.

منصوری در ادامه با تاكید بر لزوم حضور تمامی ناظرین و كارشناسان شركت های خدمات مشاوره ای در مزارع اعلام داشت: در تمامی شهرستان ها باید لیست كشیك ها تهیه و افراد موثر در مبارزه با آفت سن در تعطیلات و بعدازظهرها در مراكز خدمات جهاد كشاورزی حضور فعال و موثر داشته باشند./س

 
برچسب ها: شبکه ، مبارزه ، سن غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.